Klacht POSTNL: geen of veel te late postbezorging

sad Niet opgelost
MPVS

Op 15 mei 2019 heb ik om 16.41 uur een brief aan de Belastingdienst via PostNL met barcode 3SOPKZ9558936 verzonden (kosten € 3,90). Het gaat om een bezwaarschrift waarvoor wettelijke termijnen gelden (lees: te laat ontvangen door de Belastingdienst, betekent: niet-ontvankelijk). Vandaag, 3 juni 2019 oftewel bijna drie weken na de postaanbieding, staat de status nog steeds op "Zending is bij PostNL" en "Bezorgmoment nog niet bekend". Dát is al ronduit ernstig, de gevolgen kunnen nog veel ernstiger zijn.

De post (onderhand 'ns) bezorgen en dat via track & trace melden.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een zending die niet is geleverd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

- Uw e-mailadres;
    - Een beschrijving van de inhoud van de zending;
    - Een beschrijving van het uiterlijk van het pakket.

Beste PostNL Klantenservice,

per vandaag (11 juni 2019) geeft track & trace nog steeds aan dat het poststuk bij u is en dat er verder niets mee is gedaan. Dat is dan al sinds 15 mei jl. zó, lees: bijna een hele maand.

U vraagt nu naar "de inhoud van de zending". Die heb ik al genoemd: een bezwaarschrift gestuurd aan de Belastingdienst. U vraagt dus naar de bekende weg. U vraagt ook naar "het uiterlijk van het pakket". Het is een A4-enveloppe (bezwaarschriften bestemd voor de Belastingdienst worden doorgaans niet in grote dozen verstuurd ;-)). Waarom het uiterlijk belangrijk is, ontgaat mij. Of de track&trace-code nou wordt gescand van iedere enveloppe of van ieder ander brievenbuspakketje, wat is daar relevant aan voor de bezorging?!

U rekent klanten duur geld voor een track&trace-service, maar waar maken doet u die service (heel vaak) niet. Dat heet niet-nakoming en dat noopt u tot vergoeding van de schade, in dit geval het verschil tussen het berekend bedrag en de portokosten van een standaardbrief. Gaat u dat doen?

Bedankt voor uw reactie. Om uit te laten zoeken waar uw zending is gebleven, dienen wij aan te geven wat er precies in de zending zit en hoe de verpakking eruit ziet. Als u het bijvoorbeeld in een gekleurde enveloppe had verzonden, was dat namelijk zeer relevante informatie geweest.

Om een onderzoek op te starten, heb ik echter nog wel uw e-mail adres nodig. Kunt u mij deze informatie nog aanleveren als reactie op dit bericht? Dan kan ik het onderzoek voor u opstarten en zal mijn collega binnen 5 werkdagen contact met u opnemen. Deze collega zal u ook vertellen wat de mogelijkheden zijn voor eventuele vergoedingen en dergelijke. Hier kan ik geen uitspraken over doen.

MPVS
    Het was een gewone witte, A-4 formaat enveloppe met daarop geplakt het van PostNL ontvangen verzendlabel dat melding maakte van de Belastingdienst als geadresseerde en zijn adresgegevens.

Mijn e-mailadres is: mvst@outlook.com.

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik vind het kwalijk dat uw zending nog steeds niet is aangekomen. Graag informeer ik u over de verdere afhandeling van uw klacht.

Ik heb een onderzoek voor u opgestart om dit voor u uit te laten zoeken. De onderzoeksafdeling zal binnen 5 werkdagen contact met u opnemen.

MPVS
na eerst weken niets doen, gaat PostNL nu "een onderzoek opstarten". nou, vol verwachting klopt ons hart … .