Klacht POSTNL: Geen ondersteuning bij verloren pakket

rhoesen

Ik heb zo'n 2 weken geleden iets besteld via het chinese aliexpress. Hier kreeg ik netjes een Track & Trace link van PostNL toen het pakket in Nederland bij PostNL was aangemeld. Dit heb ik kunnen volgen tot aan het moment dat de track & trace status veranderde naar: Pakket bezorgt. Nu was ik op dat moment thuis en heb ik niemand aan de deur gehoord, ook is er verder niemand van PostNL aan de deur geweest met een pakket of iets dergelijks. Nu een paar dagen later heb ik mijn bestelling nog steeds niet ontvangen, en staat ook de status nog steeds op "pakket bezorgt". Dus ik besloot contact op te nemen met PostNL. Toen ik het probleem had uitgelegd gingen ze de status van het pakket bekijken. Waarna ik te horen kreeg dat het pakket is afgeleverd op 8 juni en zij hier dus niks meer aan kunnen doen. Ik moest de verkoper contacteren. na dat te hebben gedaan kreeg ik te horen dat zij de bestelling hebben opgestuurd en dat het pakket is ontvangen door PostNL. Hier is ook bewijs van. Maar volgens PostNL kunnen zij niks voor me doen. ik ben bang dat ik mijn pakket kwijt ben...

Iets meer ondersteuning bij het zoeken van de mogelijke oorzaak van het niet afleveren.

Geachte heer, mevrouw Hoesen,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat u uw pakket niet in uw bezit heeft ondanks de melding dat de zending bezorgd is. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik de gegevens gecontroleerd. Volgens mijn informatie heeft u reeds via een ander kanaal contact met onze klantenservice opgenomen. Er is een melding gemaakt bij de bezorgafdeling zodat deze situatie besproken wordt met de bezorger. Omdat het gaat om een onverzekerde zending waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is, kunnen we geen officieel onderzoek opstarten om de situatie verder uit te zoeken. Indien u het pakket niet alsnog heeft ontvangen adviseer ik u nogmaals contact op te nemen met de afzender. De verzender heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met de verzendende postorganisatie in het land van verzending. Afhankelijk van de daarbij horende voorwaarden kan de afzender eventueel een onderzoek laten instellen en wellicht in aanmerking komen voor een vergoeding. Hopelijk kun u samen met de verzender tot een oplossing komen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar