Klacht POSTNL: Geen ontvangst na bestelling, maar verzender noch vervoerder is bereid verantwoordelijkheid te tonen

Dimitri76

Ik heb een bestelling gedaan bij AliExpress, maar heb mijn pakket nooit ontvangen. In plaats daarvan heb ik een 'niet thuis bericht' in mijn brievenbus ontvangen, alwaar aangegeven werd dat ik het pakket de volgende werkdag op zou kunnen halen bij genoemde PostNL locatie.
Deze locatie geeft echter aan dat dit pakket nooit bij hun is aangeboden, omdat het zogezegd bezorgd zou zijn op adres van aflevering.
Uiteraard heb ik contact gezocht met PostNL, maar zij geven enkel aan dat het pakket bezorgd zou zijn op afleverlocatie, echter kan PostNL mij geen enkel bewijs hiervan overleggen, zoals een handtekening of registratie van een geldig legitimatiebewijs bij bezorging.
Het devies van PostNL was mij te wenden tot AliExpress, echter beroepen zij zich op het feit dat het pakket volgens PostNL succesvol bezorgd zou zijn.
Ik als consument trek hierdoor aan het kortste eind, de verzendende partij heeft bewijs van verzending, en de bezorgende partij heeft bewijs van afgifte, echter heb ik als consument niets ontvangen buiten een loos afhaalbericht in mijn brievenbus. Maar geen van beide partijen zijn bereid verantwoordelijkheid te nemen.

Help,

Dimitri Engelsman.

Ofwel herzending met geldige verificatie van aflevering van goederen, ofwel restitutie van het aankoopbedrag.
Bedrijf Post.nl weigert verantwoordelijkheid te nemen en doet het af als schuld van de leverancier. Er is bewijs dat de leverancier de zending heeft voltooid, maar geen enkel bewijs van Post.nl dat de zending afgeleverd is OF bij een afhaallocatie is gedeponeerd. Zelfs het overduidelijke bewijs van een valse handtekening EN het ontbbreken van een bewijs van aflevering werd niet als bewijs geaccepteerd.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een buitenlandse zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuus dat er zich problemen hebben voorgedaan betreft het afleveren van uw zending. Ik heb even voor u gekeken en zie dat het ook al een redelijke tijd geleden is. Er is helaas geen navraag bij de bezorger meer mogelijk. Dat gezegd te hebben snap ik dat u uitermate teleurgesteld bent. Helaas is er niets mogelijk om er voor te zorgen dat uw zending alsnog bij u geleverd wordt. Ik hoop dat u tot een passende oplossing kan komen met de afzender.

Daarbij kan ik u niet voorzien van de gevraagde restitutie van het aankoop bedrag omdat de verzender er voor heeft gekozen zelf verantwoordelijk te blijven toen hij deze zending als standaard zending besloot te versturen.