Klacht POSTNL: Geen ontvangst na bestelling, maar verzender noch vervoerder is bereid verantwoordelijkheid te tonen
Details
Klacht
Ik heb een bestelling gedaan bij AliExpress, maar heb mijn pakket nooit ontvangen. In plaats daarvan heb ik een 'niet thuis bericht' in mijn brievenbus ontvangen, alwaar aangegeven werd dat ik het pakket de volgende werkdag op zou kunnen halen bij genoemde PostNL locatie.Deze locatie geeft echter aan dat dit pakket nooit bij hun is aangeboden, omdat het zogezegd bezorgd zou zijn op adres van aflevering.
Uiteraard heb ik contact gezocht met PostNL, maar zij geven enkel aan dat het pakket bezorgd zou zijn op afleverlocatie, echter kan PostNL mij geen enkel bewijs hiervan overleggen, zoals een handtekening of registratie van een geldig legitimatiebewijs bij bezorging.
Het devies van PostNL was mij te wenden tot AliExpress, echter beroepen zij zich op het feit dat het pakket volgens PostNL succesvol bezorgd zou zijn.
Ik als consument trek hierdoor aan het kortste eind, de verzendende partij heeft bewijs van verzending, en de bezorgende partij heeft bewijs van afgifte, echter heb ik als consument niets ontvangen buiten een loos afhaalbericht in mijn brievenbus. Maar geen van beide partijen zijn bereid verantwoordelijkheid te nemen.
Help,
Dimitri Engelsman.
Gewenste oplossing
Ofwel herzending met geldige verificatie van aflevering van goederen, ofwel restitutie van het aankoopbedrag.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.