Opgelost door POSTNL: Geen porto betalen voor iemand anders

Jootje

Heb vandaag een kaart ontvangen met het verzoek te betalen voor een enveloppe dat ik laatst heb ontvangen. De afzender heeft het verzonden als enveloppenpost en het is ook afgeleverd in mijn brievenbus. Nu krijg ik dus een verzoek om bij te betalen omdat het een pakket zou zijn.
Ik ben het hier niet mee eens en weiger daarom om te betalen.
Graag uw reactie, waarvoor dank.

Intrekken van de vordering.

Geachte heer/mevrouw Van Dam,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen voor een poststuk dat onvoldoende was gefrankeerd. Ik kan me voorstellen dat u wilt weten waarom u deze portokaart heeft ontvangen.

Als post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. In uw geval staat er geen afzender op de brief. Hierdoor wordt de portokaart automatisch naar uw adres doorgezonden. Ik kan me indenken dat u het niet eens bent met deze portokosten, omdat u deze brief niet zelf heeft verstuurd. Ik wil u daarom vragen de sticker op de portokaart te verwijderen en de kaart ongefrankeerd terug te sturen met de handgeschreven melding 'afgeboekt in overleg met KS'.

Mocht u in de toekomst nog vragen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten. Voor direct contact kunt u ons contacteren per telefoon, via mail, chat en social media.

Lotte
    PostNL Klantenservice.