Klacht POSTNL: Geen postcode op verzendbewijs PostNL, pakket niet te traceren.

Klachtnummer
# 278414
Gebruiker
Chili
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb onlangs een retourzending aangeboden bij een PostNL punt.
Op het verzendbewijs dat ik heb ontvangen staat enkel een barcode en geen postcode genoemd van het retouradres.
Aangezien ik de postcode van het retouradres niet weet (het betreft Pépé Jeans, besteld via Zalando), kan ik het pakket niet traceren, wat erg vervelend is.
Ik heb het overigens al geprobeerd met het reguliere retouradres van Zalando, maar dit werkt niet.

De oplossing

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Urban,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u nog niet meer duidelijkheid hebt over uw retourzending. Graag reageer ik op uw bericht.

    Volgens de track & trace informatie is dit pakket retour gestuurd naar een antwoordnummer, dit soort zendingen worden via een apart kanaal verstuurd. Dit houdt ook in dat deze niet altijd goed te volgen zijn via track & trace, vanwege het ontbreken van aanvullende scans.

    Ik raad u aan om contact op te nemen met de klantenservice van het bedrijf waar u dit pakket heen heeft gestuurd, zij kunnen bevestigen of uw retourzending in goede staat is aangekomen. Wanneer dit niet het geval is, kan het betreffende bedrijf ook contact met ons opnemen om een onderzoek op te starten.

    Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    René
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen