Klacht POSTNL: Geen restitutie door niet geleverde labels online

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 193546
Gebruiker
Rene
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Via internet een verzending aangemaakt alles ingevuld via ideal betaald maar kon geen labels downloaden ook werden deze niet gemaild.
Hierna gebeld en advies was om even af te wachten en anders restitutie aan te vragen.
Dit dus gedaan maar postnl beweerd dat het pakket is verstuurd en sluiten dus het dossier ondanks dat ik niets heb kunnen versturen en online staat dat de zending onbekend is is zonder verzender en of ontvanger.

Ze noemen me nog net geen leugenaar.

De oplossing

Restitutie van 6,50 voor een niet geleverde dienst

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Van 't Ende,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u geen restitutie gekregen hebt voor uw label. Dit is uiteraard erg spijtig.

    Ik raad u in dit geval aan om nogmaals restitutie aan te vragen en duidelijk uit te leggen dat het pakketje niet verzonden is. Voeg eventueel bewijsmateriaal toe. Ik hoop dat het dan wel geaccepteerd gaat worden.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Bertrand
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Rene
    Datum
    Beste Bertrand.
    Dat klinkt leuk, maar bij deze de reactie van post.nl op mijn aanvraag van de restitutie.
    En nee... ik heb geen labels en niets verzonden, en toch stug volhouden bij Postnl.

    Zoals in mijn vorige mail is aangegeven, dient u de 2 in een 3 te veranderen. U dient de zending te traceren met barcode 3STUPJ0000789. U zult dan zien dat de zending inmiddels bezorgd is.
    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Bij deze sluit ik definitief het dossier.

  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Van 't Ende,

    Ik heb nog even gezocht op 3STUPJ0000789. Maar volgens de status is dit pakket inderdaad afgeleverd. Hier kunt u de status informatie vinden;

    https://www.internationalparceltracking.com/Main.aspx#/track/3STUPJ0000789/NL/5740AC

    Zou het wellicht om een andere barcode kunnen gaan waarvan u geen label heeft ontvangen?

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Rene
    Datum
    Enige wat ik weet is dat ik het pakket een dag later naar een post.nl heb gebracht en nogmaals heb betaald, ik heb op de bank gekeken en hier staat nl order 2BS89NO-2 als referentie.
    Misschien dat jullie daar meer kunnen zien ?
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Van 't Ende,

    Ik kan me heel goed voorstellen dat deze situatie erg lastig voor u is.

    Het is echter zo dat wanneer een label wordt gebruikt, wij niet meer over kunnen gaan tot restitutie. Mijn excuses.

    Met vriendelijke groeten,
    Donna
    Klantenservice PostNL
  6. Auteur
    Rene
    Datum
    Zoals u kunt lezen... IK HEB GEEN LABEL GEHAD DUS OOK NIETS VERZONDEN!!! WAT EEN SLECHTE SERVICE< GEWOON VOL BLIJVEN HOUDEN. MONOPOLY POSITIE !! POSTNL... Schaam je.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Rene
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen