Klacht POSTNL: Geen terugkoppeling op een ingediend bezwaar tegen inklaringskosten

OK

Bij een pakket uit Noord-Ierland zijn inklaringskosten gerekend. Hiertegen heb ik, na betaling, bezwaar (proberen) aan te tekenen.

Het formulier geeft echter keer op keer een foutcode. Hierna heb ik het bezwaar via een email kenbaar gemaakt. Echter, hierop krijg ik alleen een lege auto-reply terug waardoor ik geen idee heb of het bezwaar correct is ontvangen.

Vragen stellen op Twitter geeft geen antwoord, Servicedesk bellen levert een doorverwijzing op en diegene die ik dan aan de lijn krijgt "kan niet bij het systeem".

Ondertussen verschuift ook de bezorgdatum elke nacht een dag naar achteren.

Contact opnemen en mij informeren over de status van mijn bezwaar tegen de inklaringskosten.
Zowel de email als formulieren blijven, weken na melding, nog steeds fouten geven. Het is effectief dus onmogelijk om bezwaar aan te tekenen via email of formulier.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u nog geen reactie heeft ontvangen op uw bezwaar tegen inklaringskosten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Volgens mijn gegevens heeft u de zending inmiddels ontvangen. Het gaat dus alleen nog om het bezwaar waar u geen reactie op heeft gekregen. Ik begrijp uit uw bericht dat u geen duidelijk antwoord krijgt via andere kanalen waarmee u ons heeft geprobeerd te bereiken. Dat is natuurlijk erg naar, hiervoor mijn excuses.

Uw bezwaar kan ik in onze systemen helaas niet terug vinden. Ik wil u daarom adviseren dit nogmaals in te vullen. Dat kan via onze website, zie: https://www.postnl.nl/klantenservice/buitenland/inklaringskosten/bezwaar-maken/

Ook is dit mogelijk per e-mail of briefpost. Hiervoor zijn de volgende gegevens van u vereist.

• Naam, volledige adres, telefoonnummer en e-mailadres
    • Zoveel mogelijk informatie over waarde en inhoud van de zending (artikel, merk, inhoud, vorm, soort product, afzender et cetera)
    • Afschriftgegevens van de betaling en de internetfactuur

• Bezwaar via e-mail naar: bezwaarinklaring@postnl.nl
    • Bezwaar via briefpost naar:

PostNL Pakketten
    T.a.v. KR-IMEC
    Postbus 99180
    8900 NA Leeuwarden

Binnen twee werkdagen volgt per e-mail of briefpost een ontvangstbevestiging. PostNL beoordeelt of het verzoek gegrond is. Als dit het geval is, dienen wij het bezwaar in bij de Belastingdienst/Douane. Zodra wij antwoord krijgen, sturen wij hiervan bericht. Ondanks dat de Belastingdienst/Douane probeert binnen acht weken te reageren, kan de reactietijd drie tot vier maanden bedragen vanaf het moment van indienen.

Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ontstane ongemak. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.