Klacht POSTNL: Geen update sinds 20 juni omtrent de status van zending CL155538242NL

Genc#31

Op zaterdag 18 juni heb ik een pakket bestemd voor het buitenland, namelijk de Verenigde Staten van Amerika, afgegeven bij een PostNL punt in Vlaardingen. Dit pakketje is op maandag 20 juni voor het laatst getraceerd met de volgende melding:

20 juni 9:30
Zending klaar voor verzending naar land van bestemming
Bezorgtijd: 23 juni - 28 juni

Sindsdien is er geen update meer en weet ik momenteel niet of het pakketje daadwerkelijk is verzonden naar het land van bestemming of dat het pakketje nog op het postsorteercentrum ligt.

Tot op heden heb ik twee keer contact gehad met de klantenservice van PostNL en opvallend genoeg kunnen de medewerkers tevens het pakketje niet traceren en geen duidelijkheid geven omtrent de status van de zending. Is het pakketje nu onderweg naar de Verenigde Staten of ligt het ergens in een hoop in het sorteercentrum in Nederland?

Normaliter volgt er een update als het pakketje verzonden is naar het land van bestemming, namelijk 'verzonden naar land van bestemming' en niet de status die ik nu al sinds 20 juni tref op de internationale tracking van PostNL 'Zending klaar voor verzending naar land van bestemming'...

Graag duidelijkheid omtrent de status van de zending CL155538242NL.

Is het pakketje onderweg naar de Verenigde Staten of ligt het ergens op een hoop bij het sorteercentrum in Nederland?
Vandaag de dag is het 17 juli en het is nu een maand geleden dat ik mijn pakketje bestemd voor de Verenigde Staten aan PostNL heb toevertrouwd. Op 20 juni kreeg ik de eerste en de laatste melding dat het pakketje klaar was voor verzending, maar na die melding heb ik geen verdere updates meer gehad tot de dag van vandaag!!! Het gaat om een aangetekend pakket, dus ik mag verwachten dat het pakketje op zijn minst het vliegtuig is ingegaan om vervolgens in de VS gesorteerd en daaropvolgend geleverd te worden. Sterker nog, ik mag in een maand tijd op zijn minst een UPDATE verwachten dat er beweging is omtrent de zending. Kortom, op vrijdag 15 juli is er een onderzoek gestart en heb ik een lieve mevrouw van PostNL gehad aan de lijn. Ik hoop dat de mensen die werkzaam zijn bij het postsorteercentrum in Amsterdam mijn pakketje kunnen achterhalen en het weer retour kunnen sturen naar het onderstaand adres: Leendert Valstarstraat 7 3132BW Vlaardingen

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van het pakket dat u naar de Verenigde Staten heeft verzonden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uiteraard begrijp ik dat u dit pakket zo spoedig afgeleverd wilt hebben bij de geadresseerde, maar soms kan het wat langer duren voordat er een update in de status te zien is. De laatste melding is dat het pakket klaar is voor verzending naar land van bestemming. Ik hoop dat u spoedig een update zal zien en mocht het pakket uiterlijk 15 juli nog niet op de bestemming zijn en u heeft dit ook nagevraagd bij de ontvanger, dan kunt u opnieuw contact met ons opnemen om een onderzoek in te laten stellen. Op dat moment is de uiterste overkomsttermijn verstreken.