Klacht POSTNL: Geen verantwoordelijkheid nemen

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 448078
Gebruiker
Ro
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Foutieve / leugenachtige informatie Verstrekken door medewerkers Post.nl. Mijn pakketje werd naar een afhaalpunt gebracht maar ik werd niet ingelicht dat ik het daar kon afhalen. Toen ik naar post.nl servicenummer belde kreeg ik te horen dat het naar hun depot in Nijmegen was verzonden omdat ik het niet binnen 7 dagen had afgehaald. Ik mocht na 7 dagen weer bellen om het vanuit het depot opnieuw te laten versturen. Dat bleek toch niet ge kunnen omdat de verzender niet het juiste adres op het pakketje had gezet en daarom zou het niet aangekomen zijn. Verzender moest zelf contact opnemen. Echter had de verzender het bonnetje nog waar het juiste adres op stond. Nadat hij ook gebeld heeft werd hem verteld dat ik het adres omgezet zou hebben. Niets van dit alles klopt er werd gelogen en geen verantwoordelijkheid genomen. Ondertussen heb ik 3x gebeld wat mij 1,5 uur heeft gekost en heeft de verzender ook twee keer 20 minuten gebeld. Schande!

De oplossing

Verantwoordelijkheid nemen en er alsnog het pakketje kosteloos naar het juiste adres bezorgen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is dat dit pakket retour is gegaan en dat u het niet heeft kunnen ophalen op een PostNL punt, omdat u geen bericht heeft ontvangen. Ik heb dit voor u nagekeken en ik zie inderdaad dat het bezorgadres dat in Track & Trace staat niet overeenkomt met het adres dat u hier heeft vermeld. Ik mag dit adres niet noemen. Ik adviseer u om voor een verdere oplossing contact op te nemen met de afzender. Ik zie dat de afzender inmiddels ook een onderzoek heeft opgestart en hier nog bericht over zal ontvangen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ro
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt niet een oplossing geboden, er wordt genoemd dat de verzender bericht gaat ontvangen. Hiermee wordt het pakketje niet alsnog kosteloos naar mij verzonden. Verkoper geeft mij heel duidelijk aan het bewijsje nog te hebben met het juiste adres. Het blijft mij onduidelijk waar het is misgegaan. De reactie van post.nl geeft geen echte duidelijkheid of oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen