Klacht POSTNL: Geen vergoeding inklaringskosten door PostNL

MJ

In maart ontving ik een pakket van een vriendin uit Amerika. Dit pakket had een waarde van 32 eu. Het ging hier om een Gift en hierover hoeven dus geen invoerrechten BTW en inklaringskosten betaald te worden. Deze informatie stond duidelijk op de sticker vermeld. Echter bij ontvangt moest ik een bedrag van bijna 20 eu betalen. (BTW en inklaringskosten). Deze kosten heb ik dus ten onrechte betaald en heb hiervoor restitutie aangevraagd.

Op 20 maart onving ik een brief waarin stond dat in gelijk had en ik een vergoeding ontvang voor de BTW kosten die ik ten onrechte heb betaald. Echter de inklaringskosten worden niet vergoed! Erg vreemd omdat door een fout van PostNL deze kosten zijn gemaakt.

Hierover heb ik contact gezocht met een medewerker via Twitter die mij verteld dat deze kosten nooit worden vergoed. Ik ben het er totaal niet mee eens en ik vind dat een consument niet de dupe moet zijn van een fout die door PostNL is gemaakt!

teruggave van het volledige bedrag van 19.72 eu

Geachte mevrouw Jansen, Uit uw bericht begrijp ik dat u het niet eens bent met de hoogte van het bedrag welke u terug heeft ontvangen van de afdeling inklaringen. Volgens mijn gegevens is uw melding opnieuw in behandeling genomen. Mijn collega van het onderzoeksteam neemt hierover van de week contact met u op. Ik verzoek u dit af te wachten.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Hanny
    MJ
    Ik heb op dit moment helemaal nog geen geld mogen ontvangen helaas. Ook de BTW is niet binnen het gestelde termijn terugbetaald.
    Ik wacht de reactie van het onderzoeksteam af. Groet Marissa
    Geachte mevrouw Jansen,Uit uw bericht begrijp ik dat u het bedrag welke u terug zult van de afdeling inklaringen nog niet heeft ontvangen. Ik heb uw dossier erbij gezocht en volgens mijn informatie is er vandaag 24/04/2014 telefonisch contact opgenomen met mijn collega van het onderzoeksteam. Ik ga er vanuit dat mijn collega u voldoende heeft geinformeerd. Met vriendelijke groet,Susanna