Klacht POSTNL: Geen vergoeding van de inhoud terwijl het pakket verzekerd verstuurd was.

Mozart#01

Pakketje naar het buitenland was aangetekend en verzekerd verstuurd. Dit pakketje is nooit afgeleverd, is zelfs nooit in het buitenland geweest (geen buitenlandse stickers) terwijl de track en trace zei dat het pakketje aangeboden zou worden naar aanleiding van contact met de klantenservice van PostNl. Na dik een maand is het pakketje terug afgeleverd bij de afzender. De inhoud van dit pakket is nu waardeloos geworden en moet vernietigd worden. Klacht ingediend bij PostNL. Heb antwoord terug gekregen van de afdeling onderzoek buitenland. Dit antwoord was: Alleen de verzendkosten worden vergoed. Dat de inhoud waardeloos was geworden was niet hun probleem maar het mijne en daardoor heb ik geen recht op een vergoeding van de inhoud.
Op vragen waarom dit pakket nog niet eens verstuurd is geworden naar het buitenland krijg ik geen antwoord. Dit kan toch niet? Het pakket is verzekerd en aangetekend verstuurd.

De inhoud van het pakket betalen zodat ik een nieuw pakket kan maken en dit opnieuw kan opsturen.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over uw zending die niet bezorgd kon worden en retour is gekomen. Hierdoor is de inhoud onbruikbaar en u zou graag een vergoeding willen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wat vervelend om te vernemen dat uw zending niet bezorgd kon worden en retour is gekomen. Ik kan me indenken dat u dat niet fijn vindt omdat ook de inhoud hierdoor niet meer bruikbaar is. Er is echter altijd een kleine kans dat een zending niet bezorgd kan worden. U bent daarnaast zelf verantwoordelijk voor de inhoud. Ook wanneer er bederfelijk waar in zit. Ik kan hierin, net als mijn collega, niets voor u betekenen. Het spijt me.

Mozart#01
Die is er niet