Klacht POSTNL: Geld gstolen uit envelop

happythea

2 weken geleden een kaart verzonden voor een jongen die 11 jaar werd. Omdat dit gezin in armoede leeft hebben we besloten 30 euro in de envelop te doen (niet slim uiteraard maar we wilde hem verrassen, per abuis vergeten aangetekend te versturen, stom ja..) Envelop was met plakband goed afgesloten en aan de buitenkant zag je echt niets van de inhoud. Nu kregen we de envelop terug en je begrijpt het al geld eruit! Wat ons echter verbaasde is dat het plakband nog intakt was maar de voorkant kapot (dus echt moedwillig opgemaakt)..het verdrietige van dit hele verhaal is dat de jongen dus geen Sinterklaas en verjaardagskado heeft ontvangen en dit is echt iemand die het niet verdiend heeft. Ik begrijp gewoonweg niet dat er mensen bij de PostNL werken die geld stelen..ik word hier erg verdrietig van.
Natuurlijk zal er gezegd worden had je het maar aangetekend moeten versturen maarja dat kost ook weer veel geld dus dan hou je natuurlijk ook weinig over. Een stille hoop heb ik dat het geld in de sorteermachine is blijven steken en dat het nog ergens ligt op de rechtmatige eigenaar en dat er niemand is die het geld heeft gestolen (of is dit te een te naïeve gedachte?!!)

Geld retour of een andere compenstatie.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een envelop met geld heeft verstuurd, maar dat u de envelop retour heeft ontvangen zonder geld. Ik kan me voorstellen dat dit ontzettend teleurstellend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is alleen toegestaan om geld met de post te versturen wanneer het geld in een 'seal bag' verstuurd wordt. Deze kunt u kopen bij een PostNL-locatie. Deze seal bag kan maar één keer worden geopend. Mocht bij ontvangst blijken dat het geld uit de seal bag mist, dan vergoeden wij de waarde van het geld.

Er bestaat een kans dat de envelop door de machine beschadigd is geraakt en dat het geld eruit is geraakt. Echter, is er alleen onderzoek mogelijk wanneer u de volgende kenmerken kunt noemen:

•Gulden biljetten en munten waarbij waarde, jaartal uitgave en wel/of niet in circulatie geweest bekend zijn
    •Eurobiljetten en munten waarbij waarde, jaartal, land van uitgifte en verpakkingsmateriaal bekend zijn
    •Overige valuta biljetten waarbij de waarde, type valuta en land van uitgifte bekend zijn
    •Overige valuta munten waarbij de waarde, type valuta, land van uitgifte (moet voor 1950 zijn) en verpakkingsmateriaal bekend zijn
    •Poststuk in zijn geheel met een inhoud van eurobiljetten; bijvoorbeeld een verjaardagskaart met geld, voorzien van een omschrijving van de kaart en diens adressering. Daarnaast welke eurobiljetten waren ingesloten.

Indien u deze kenmerken kunt noemen, dan kunt u via onze klantenservice een 'navraagformulier' aanvragen.