Klacht POSTNL: Geld uit envelop gestolen

Thijs D.

Vandaag ben ik jarig en kreeg ik net als ieder jaar een verjaardagskaart van mijn oma. Zij stopt ook altijd een bedrag van €15,- in de envelop. Helaas bleek deze vakkundig geopend, geld was weg en envelop met breed plakband (waar je pakketten mee dicht maakt) dichtgeplakt. De kaart zat er nog wel in. Ik heb mijn oma gebeld en zoals u zult begrijpen is dat niet makkelijk om te vragen of er wel of geen geld in had gezeten. Maar ze gaf aan dat ze er een briefje van 10 en 5 euro in had gedaan, aan de binnenkant van de kaart. En dat ze ook zeker wist dat zij de envelop niet met plakband had dichtgemaakt.
Dat mensen, waarschijnlijk medewerkers van PostNL dit doen is vreselijk. Voor mij is de betrouwbaarheid van Postnl nu zwaar in het geding. Ik overweeg tevens om nu aangifte bij de politie te doe.

Gene die zo laf is om geld uit verjaardagspost te halen ontslaan en een formeel excuus aan mij en mijn oma.

Geachte heer Dirkmaat,

Uit uw bericht begrijp ik dat de inhoud van uw brief niet is aangekomen. Ik vind het erg spijtig te horen omdat het ook nog eens een verjaardagscadeautje betrof. Excuses voor het ongemak.

Graag wil ik voor u een klacht noteren zodat we intern hier onderzoek naar kunnen doen. Wanneer is de kaart precies op de post gedaan en waar kwam deze vandaan? Heeft u ook een excuusbrief bij de kaart ontvangen?

Lotte
    PostNL Klantenservice.
    Goedemorgen Lotte,

Kaart is op dinsdag 3 november verstuurd vanuit Beuningen (Gelderland). Kwam woensdag 4 november aan in Veenendaal. Stempel van Nieuwegein er op. Geen excuusbrief bij de kaart.

Dirkmaat
    Geachte heer Dirkmaat,

Hartelijk dank voor de gegevens. Ik heb de klacht doorgezet richting de verantwoordelijke medewerkers om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. U ontvangt verder geen terugkoppeling over uw klacht.

Als wij beschadigde post aantreffen, dan voegen we doorgaans een brief met onze excuses toe aan uw postzending. In uw geval is dit per ongeluk niet gebeurd, hiervoor bied ik mijn excuses aan.

De kwaliteit van uw postbezorging staat bij ons voorop. Daarom wil ik u graag bedanken voor uw melding, hierdoor zijn wij in staat om onze dienstverlening voortdurend te verbeteren.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Irene
    Beste Irene,

Je geeft in je reactie het volgende aan: "Als wij beschadigde post aantreffen... "

Echter was de post niet beschadigd. De kaart en de envelop waren nog helemaal netjes. Alleen was de envelop vakkundig opengemaakt, door het dicht gelikte vlapje los te peuteren. Het geld uit de kaart gehaald en vervolgens de envelop weer dicht geplakt. Het gaat hier dus om diefstal, niet om een beschadiging in het proces.
    Geachte heer Dirkmaat,

Er is een melding over uitgezet. Helaas is het voor ons niet exact na te gaan wat er precies is gebeurd met de zending. Onze sorteermachines werken op hoge snelheid, het is mogelijk dat hierbij poststukken beschadigd raken.

Aangezien het een briefpostzending betrof, is de inhoud van de zending niet verzekerd tegen schade en/of vermissing.

Het is daarom voor ons vrijwel onmogelijk om te achterhalen waar de envelop precies open is geraakt.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Yoran
    Geachte heer Dirkmaat,

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Yoran
    Thijs D.
    PostNL is niet in staat om een fout toe te geven en gewoon sorry te zeggen! Dit vind ik erg jammer! Het gaat mij niet om het geld, maar om het feit dat dit gewoon niet hoort te gebeuren.

In de reacties van PostNL is niet te zien dat ze de tekst lezen. Blijven terug komen op een beschadiging in het proces, terwijl het daar niet fout is gegaan. Ik hoop dat PostNL dit in het vervolg serieuzer gaat oppakken anders heeft een klantenservice weinig zin. Klantgevoel bij PostNL = 0!