Opgelost door POSTNL: Geld van gebroken bord tussen transfer is niet betaald door POSTNL.NL

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 177442
Gebruiker
lunasito
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik heb op 25/07/2016 porseleinen bord naar China verstuurd met aangetekende post met verzekering De bord isgebroken kwam naar China. Ik heb alle benodigde documenten aan POSTNL ingeleverd-bewijs van verzending, fotos van gebroken bord, fotos van de postpakket, inkoopfactuur.De POSTNL hebben gevraagd deprocess-verbaal van de Chinese postkantoor. Ik moet horen dat Chinese koper moet naar de postkantoor gaan in China en daar vragen van process-verbaal, welke hij moet naar mij toe sturen. De Chinese koper wil niet naar de postkantoor gaan voor de process-verbaal. POSTNL wil de geld van de gebroken bord niet vergoeden omdat de Chinese koper geweigerd naar de postkantoor gaan voor de process-verbaal. De POSTNL heeft aan mij gevraagd iets te doen wat voor mij is onmogelijk-ik ben niet in staat Chinese koper dwingen naar de post kantoor gaan voor het process-verbaal. Ik kan ook niet naar China gaan voor dit document. Ik betaald de kosten voor aangetekende post met verzekeringen.

De oplossing

POSTNL moet de kosten van gebroken bord vergoeden

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Sitnikova,

    Goed dat u ons een bericht stuurt over het aangetekende pakket.

    Ik zie in onze gegevens dat u het proces verbaal inmiddels van de Chinese koper heeft ontvangen en naar ons heeft doorgestuurd. De behandelaar van uw klacht gaat hiermee aan de slag, en informeert u verder over de afhandeling van de zaak. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Raffika
    PostNL


  2. Auteur
    lunasito
    Datum
    De POSTNL heeft onderzoek gestaart. Onderzoek is nog niet afgerond.
  3. Auteur
    lunasito
    Datum
    Ik heb van de postnl reactie gekregen, dat de kosten van de gebroken bord werd niet vergoeg, omdat de Chinese post heeft geschreven, dat de bord werd niet goed ingepakt-allen in de papieren, maar deze is de leugenbs-op de foto is duidelijkm te zien dat de verpakking uit veel plastiek bouble folie bestaat. Op de foto ook te zien dat de postpakket zwaar beschadigd in de transfer.POSTNL veigerd de kosten van gebroken bord te vergoeden -pakket met verzekeringen tot euro 500 werd verstuurd
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Sitnikova,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek.

    Ik heb de casebehandelaar dan ook gevraagd of hij nogmaals contact met u wil opnemen over het onderzoek.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Thera
    Klantenservice PostNL

  5. Auteur
    lunasito
    Datum
    zeer goed werk ingelevert,mijn klacht is snel opgelost en ikm ben zeer tevreden

Uiteindelijke oplossing

Auteur
lunasito
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen