Klacht POSTNL: Geopende , zelf verstuurde, brief ontvangen

Klachtnummer
# 132766
Gebruiker
Post
Datum
8 reacties

Details

Klacht

Vandaag ontvingen we een brief die gisteren ter verzending aangeboden is bij Bruna Heinkenszand. De brief ontvingen we geopend! De plakstrip is open geknipt. De post was belangrijk i.v.m. o.a. tijdslimiet.
We gaan vandaag naar het postkantoortje van Bruna om de geschiedenis na te gaan. Verder zijn we afhankelijk van de actie van Post.nl.

Gewenste oplossing

De brief zal opnieuw aangeboden worden en - naar we hopen - gratis. Ons vertrouwen in discretie is ernstig geschaad. Wat doet Post.nl hier aan? Excuses op zich is het minste, maar toch zwak. Een zelf verzonden brief is een ding, maar geopend?

8 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Van Osselaer,

    Graag help ik u verder met uw klacht. Onze excuses voor het feit dat u uw post niet in goede staat heeft ontvangen. Ik snap dat dat erg vervelend voor u is.

    Om uw klacht juist te registreren heb ik nog de volgende informatie nodig:
    - Was de inhoud vermist?
    - Zat er een excuuskaart bij?
    - Bent u de ontvanger of afzender van de brief?
    - Was de brief duidelijk opengeknipt of gescheurd? Kunt u de schade verder beschrijven?

    In afwachting van uw antwoord.

    Met vriendelijke groet,
    An
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Post
    Datum
    Het antwoord op de klacht luidde : Graag help ik u verder met uw klacht. Onze excuses voor het feit dat u uw post niet in goede staat heeft ontvangen. Ik snap dat dat erg vervelend voor u is. - Was de inhoud vermist? - Zat er een excuuskaart bij?
    - Bent u de ontvanger of afzender van de brief? - Was de brief duidelijk opengeknipt of gescheurd? Kunt u de schade verder beschrijven?
    Mijn antwoord: er is niets vermist, geen excuus, ik was afzender én ontving de brief(!), die opengeknipt was.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Van Osselaer,

    Bedankt voor uw antwoord.

    Om u klacht volledig te verwerken ontvang ik graag nog het adres van de originele geadresseerde en het moment waarop u de brief verstuurd heeft.

    In afwachting van uw antwoord.

    Met vriendelijk groet,
    Bert
    Klantenservice PostNL
  4. Auteur
    Post
    Datum
    Het adres luidt: Postbus 2686, 3800 GE Amersfoort.
    In mijn melding van 9 oktober schreef ik: "Vandaag ontvingen we een brief die gisteren ter verzending aangeboden is ", dat houdt in dat de brief verstuurd is op 8 oktober.
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Van Osselaer,

    Bedankt voor uw aanvullende gegevens. Ik heb de klacht genoteerd en dit zal intern worden onderzocht. Hier volgt geen terugkoppeling op maar mocht u nog vragen of onduidelijkheden hebben hoor ik die graag.

    Met vriendelijke groet,

    Lotte
    PostNL Klantenservice.
  6. Auteur
    Post
    Datum
    Hier kan ik absoluut geen genoegen mee nemen. Dit lijkt wel een doofpot. Het minste wat PostNl hoort te doen is een verklaring afgeven waaruit blijkt wat fout gegaan is. Het vertrouwen is ernstig beschaamd. Dan wordt de zaak "intern onderzocht" en er volgt geen terugkoppeling! De slager keurt zijn eigen vlees. En dat niet alleen, de uitslag houdt ie voor zich. Ik vind dit schandalig. Ik heb recht op de uitslag van dat onderzoek (als dat überhaupt gehouden wordt).
  7. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Van Osselaer,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u het oneens bent met de klachtafhandeling van uw beschadigde briefpost.

    Helaas is niet te onderzoeken waar de beschadiging is ontstaan, omdat het om ongeregistreerde post gaat. Het vastleggen van de klacht is het enige dat mogelijk is; een nader onderzoek is helaas niet mogelijk.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Raf
    PostNL
  8. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Van Osselaer,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u het oneens bent met de klachtafhandeling van uw beschadigde briefpost.

    Helaas is niet te onderzoeken waar de beschadiging is ontstaan, omdat het om ongeregistreerde post gaat. Het vastleggen van de klacht is het enige dat mogelijk is; een nader onderzoek is helaas niet mogelijk.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Raf
    PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen