Klacht POSTNL: Geopende , zelf verstuurde, brief ontvangen

Post

Vandaag ontvingen we een brief die gisteren ter verzending aangeboden is bij Bruna Heinkenszand. De brief ontvingen we geopend! De plakstrip is open geknipt. De post was belangrijk i.v.m. o.a. tijdslimiet.
We gaan vandaag naar het postkantoortje van Bruna om de geschiedenis na te gaan. Verder zijn we afhankelijk van de actie van Post.nl.

De brief zal opnieuw aangeboden worden en - naar we hopen - gratis. Ons vertrouwen in discretie is ernstig geschaad. Wat doet Post.nl hier aan? Excuses op zich is het minste, maar toch zwak. Een zelf verzonden brief is een ding, maar geopend?

Geachte heer, mevrouw Van Osselaer,

Om uw klacht juist te registreren heb ik nog de volgende informatie nodig:
    - Was de inhoud vermist?
    - Zat er een excuuskaart bij?
    - Bent u de ontvanger of afzender van de brief?

In afwachting van uw antwoord.

An
    Post
    Het antwoord op de klacht luidde : Graag help ik u verder met uw klacht. Onze excuses voor het feit dat u uw post niet in goede staat heeft ontvangen. Ik snap dat dat erg vervelend voor u is. - Was de inhoud vermist? - Zat er een excuuskaart bij?
    - Bent u de ontvanger of afzender van de brief? - Was de brief duidelijk opengeknipt of gescheurd? Kunt u de schade verder beschrijven?
    Mijn antwoord: er is niets vermist, geen excuus, ik was afzender én ontving de brief(!), die opengeknipt was.
    Geachte heer, mevrouw Van Osselaer,

Bedankt voor uw antwoord.

Om u klacht volledig te verwerken ontvang ik graag nog het adres van de originele geadresseerde en het moment waarop u de brief verstuurd heeft.

In afwachting van uw antwoord.

Met vriendelijk groet,
    Bert
    Klantenservice PostNL
    Post
    Het adres luidt: Postbus 2686, 3800 GE Amersfoort.
    In mijn melding van 9 oktober schreef ik: "Vandaag ontvingen we een brief die gisteren ter verzending aangeboden is ", dat houdt in dat de brief verstuurd is op 8 oktober.
    Geachte heer, mevrouw Van Osselaer,

Bedankt voor uw aanvullende gegevens. Ik heb de klacht genoteerd en dit zal intern worden onderzocht. Hier volgt geen terugkoppeling op maar mocht u nog vragen of onduidelijkheden hebben hoor ik die graag.

Lotte
    PostNL Klantenservice.
    Post
    Hier kan ik absoluut geen genoegen mee nemen. Dit lijkt wel een doofpot. Het minste wat PostNl hoort te doen is een verklaring afgeven waaruit blijkt wat fout gegaan is. Het vertrouwen is ernstig beschaamd. Dan wordt de zaak "intern onderzocht" en er volgt geen terugkoppeling! De slager keurt zijn eigen vlees. En dat niet alleen, de uitslag houdt ie voor zich. Ik vind dit schandalig. Ik heb recht op de uitslag van dat onderzoek (als dat überhaupt gehouden wordt).
    Geachte heer, mevrouw Van Osselaer,

Uit uw bericht begrijp ik dat u het oneens bent met de klachtafhandeling van uw beschadigde briefpost.

Helaas is niet te onderzoeken waar de beschadiging is ontstaan, omdat het om ongeregistreerde post gaat. Het vastleggen van de klacht is het enige dat mogelijk is; een nader onderzoek is helaas niet mogelijk.

Raf
    PostNL