Klacht POSTNL: Geopende zending (inhoud gestolen/verdwenen)

Gosse Hoekstra

Ik heb 3 april een brievenbuspakketje verstuurt en gefrankeerd met postzegels.
Het pakketje was leuk ingepakt en verzegeld met folie.
De ontvanger geeft aan dat het pakketje is open gemaakt, en daarna dichtgeplakt en 90% van de inhoud is weg!

Via Facebook doorgegeven aan PostNL en daar wordt me van alles aan gegevens gevraagd om eea uit te zoeken. Nadat ik via verschillende berichten alles heb doorgegeven krijg ik de koude douche dat er een interne klacht wordt aangemaakt en dat ik vanuit dit proces niets meer hoor.

Ik vind dit een groot schandaal!
Er wordt een indruk gewekt dat er een oplossing aangeboden wordt,
helemaal niets van dit alles!

In een bijlage heb ik een kopie van de Facebook conversatie toegevoegd.

Ik verwacht een fatsoenlijke oplossing,
restitutie van de verzendkosten, en een bos bloemen voor de ontvanger.
Er wordt gesteld dat het poststuk beschadigd is terwijl het overduidelijk is dat het is open gesneden en met drie polsbandjes is dichtgeplakt. Er kan altijd wat gebeuren, klopt helemaal. Fijn dat jullie aangeven dat het zelden gebeurt, spijtig dat jullie in een enkel geval als deze totaal geen actie naar de verzender en de ontvanger ondernemen. Nogmaals dit is zwaar onder de maat, temeer de boel verdraaid wordt en het om een beschadiging zou gaan. Jullie moesten je schamen om op deze manier een klacht af te handelen!

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de klachtafhandeling. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

PostNL Pakketten gaat zo zorgvuldig mogelijk om met uw bezittingen. Het komt zeer zelden voor dat er iets mis gaat met uw zending. Helaas is er altijd kans op beschadiging tijdens het transport. Omdat u het pakket onverzekerd heeft verzonden, heeft u helaas geen recht op schadevergoeding van PostNL. Wilt u een volgende keer in aanmerking komen voor een schadevergoeding dan kan dat vanaf 1,65 euro extra. De klacht die is aangemaakt is om de verantwoordelijke personen hierop aan te spreken. U ontvangt hiervan geen verdere reactie, maar wij gebruiken uw klacht om onze dienstverlening verbeteren.