Klacht POSTNL: Gereden schade aan woning door bezorger

erikahoogland

Op dinsdag 23 januari 2018 om 16.30 uur bezorgt post.nl met omschrijving 7740990050478475, 3STTSA002833249 een pakket bij mij thuis. Mijn man en ik hoorden een enorme knal, die wij op dat moment niet direct thuis konden brengen. Wij stonden in onze keuken. Mijn man opent de deur van de hal en zie daar een bestelbus achterste voren geparkeerd op onze dam staan. Hij loopt terug en pakt de sleutel van de voordeur. Vervolgens ziet hij de bus naar voren rijden en lopen er twee bezorgers de auto uit om het pakket te pakken. Mijn man heeft de deur al geopend voordat er aangebeld hoefde te worden. Pakket word aangenomen en bezorgers vertrekken. 2 uur later toen ik de container aan de weg wilde zetten zag ik tot mijn grote schrik allemaal houtsnippers op onze dam liggen en kijk omhoog en zie dat de overstek van de carport kapot is gereden door de bestelbus. Dat verklaarde dus de knal. Ontzettend boos waren wij dat de bezorgers willens en wetens deze schade hebben veroorzaakt zonder het te benoemen en zijn weggereden! De bestelbus moet ook schade hebben en wij nemen aan dat werknemers schade aan dienstautos ook bij hun werkgever moeten melden (integriteitscode). Woensdag 24 januari neemt mijn man via het algemene 0900 nummer contact op met deze melding en vraagt of een schade expert wil komen. Hij kan zich niet onttrekken aan het idee dat de medewerker nauwelijks de Nederlandse taal kan verstaan. Hij moet het verhaal 4 keer vertellen en krijgt dat te horen dat er met een dag of 3 wel contact met ons opgenomen gaat worden. Toevallig ontvangen mijn schoonouders gister ook een pakket met dezelfde bezorgers en spreekt hen aan. De jonge poolse dame krijgt direct een rood hoofd en haalt haar collega erbij, die alles ontkent en zegt begin de middag op ons adres te zijn geweest!

Beoordeling schade expert post.nl, contact supervisor, check schade dienstauto, excuus door bezorgers en herstel bouwbedrijf en schildersbedrijf overstek carport.

Geachte mevrouw Veldhoen-Hoogland,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat de overstek van de carport beschadigd is geraakt. Ik wil u hier graag mijn excuses voor aanbieden. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik zie dat er naar aanleiding van eerder contact met onze telefonische klantenservice een onderzoek voor u is gestart. Uiterlijk aan het einde van volgende week zal er contact met u opgenomen worden voor een update over dit onderzoek en hoe dit verder afgehandeld zal worden.

Zou u als reactie op dit bericht een schatting van de reparatiekosten mee willen sturen en heeft u toevallig ook foto's van de ontstane schade? Dan kan ik deze informatie aan het onderzoek toevoegen. In de tussentijd wil ik u graag verzoeken om het lopende onderzoek af te wachten tot er contact met u opgenomen wordt.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

René
    erikahoogland
    Morgenavond kan ik de foto's versturen. Een schatting voor de herstelkosten kan ik niet maken. Daarvoor moet ik het bouwbedrijf, die 7 jaar geleden onze woning heeft gebouwd, en het schildersbedrijf benaderen en hen vragen om een offerte maken. Daarom willen wij ook graag dat er een schadeespert van jullie zijde bij ons langs komt.
    Geachte mevrouw Veldhoen-Hoogland,

Akkoord, dan wachten we uw bericht nog even af. Mocht het niet lukken om de foto’s via deze website door te sturen, dan kunt u dit ook bespreken met mijn collega van de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen nog contact met u opnemen en dan kunt u de foto’s direct aan hen sturen via e-mail.

Annet
    erikahoogland
    Hierbij de foto's. Ik wacht uw reactie af.
    Geachte mevrouw Veldhoen-Hoogland,

Bedankt. Ik heb de foto’s in goede orde ontvangen en deze aan de klacht toegevoegd, zodat de verantwoordelijke afdeling dit kan bekijken. Ik hoop dat u spoedig bericht zal ontvangen.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet

Beste Annet,
    De gestelde werkdagen voor reactie zijn inmiddels verstreken en ik heb nog niets mogen vernemen. Wanneer kan ik nu een reactie verwachten, voordat ik verdere stappen onderneem?
    Geachte mevrouw Veldhoen-Hoogland,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb het onderzoek erbij gepakt en zie dat er op 5 februari om 16:28 uur een e-mail naar uw man is verzonden. Zodra er een update is zal mijn collega van de onderzoeksafdeling opnieuw contact opnemen. Ik heb geen inhoudelijke informatie over het verdere verloop en de afhandeling van het onderzoek en adviseer u dan ook het bericht van mijn collega af te wachten. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan ondervindt.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar