Klacht POSTNL: Gescheurd poststuk zonder belangrijke inhoud ontvangen.

Huub Hessels

Ik kreeg op 4 juli een poststuk (PKXL 167365) in de bus wat helemaal gescheurd was en de inhoud (een campersleutel nr A602) was verdwenen. Nadat ik eerst op internet had gereageerd kreeg ik een nr (10343311) en een tel nr. Nadat ik op dit nr ca 35 min in de wacht had gestaan heb ik mijn verhaal verteld en ik kreeg zou een formulier toegestuurd krijgen waarop ik mijn klacht kon invullen en opsturen. Nu op di 7 juli geen formulier ontvangen.

Ik eis van PostNL dat er adequaat naar mijn sleutel wordt gezocht en deze aan mijn wordt toegestuurd.
Reinoud-Flat 98
6136 DL Sittard

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op u een envelop heeft ontvangen, zonder de bijbehorende campersleutel die in de envelop had moeten zitten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik begrijp dat u een oplossing wilt. Graag reageer ik op uw bericht.

Tijdens de automatische postverwerking in de sorteermachine komt het soms voor dat harde voorwerpen zoals sleutels uit de envelop scheuren. Een degelijke verpakking inclusief beschermingsmateriaal is in dit geval erg belangrijk. Ik heb de door u toegevoegde afbeelding bekeken en zie tot mijn spijt dat de inhoud verpakt is in alleen een papieren envelop. Omdat er van gewone post geen administratie wordt bijgehouden kan ik tot mijn spijt niet achterhalen wat er precies misgegaan is en waar dit is gebeurd. Naar aanleiding van uw contact met onze Klantenservice is al melding gemaakt bij de bezorgafdeling zodat dit voorval besproken wordt met de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de bezorging op uw adres, zodat hier extra aandacht aan zal worden besteed. Deze melding wordt intern afgehandeld, hierover krijgt u geen persoonlijk bericht meer.

Alle post of inhoud die wij om welke reden dan ook niet kunnen bezorgen wordt doorgestuurd naar een speciale afdeling. Als het gaat om zendingen met specifieke inhoud die goed te omschrijven is kan de afzender via een formulier laten onderzoeken of de inhoud bij ons is binnengekomen. Navraag naar een sleutel is mogelijk als er een sleutelnummer en sleutelmerk bekend is. Mijn advies is om contact op te nemen met de afzender van de brief zodat zij eventueel navraag kunnen laten doen. Dit kan alleen door de verzender worden gedaan omdat de afzender onze direct opdrachtgever is voor de bezorging van het poststuk. Ik hoop uiteraard dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.