Klacht POSTNL: Gevaarlijk en bijzonder asociaal rijdgedrag postNL bezorger

Klachtnummer
# 388177
Gebruiker
Tae
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bestuurder rijdt me bijna aan. Ik fietste langs de bestelbus die op de stoep geparkeerd stond en plots van de stoep af reed en optrok. Met hard remmen kon ik nog net een aanrijding ontwijken. Ik moest tot stilstand remmen. De bus en ik trokken op, en 10 meter verder reed hij zo weer de stoep op, waardoor ik weer in de remmen moest. Als een politie dit zag had hij veel problemen gehad. Ik sprak en aan en de bestuurder antwoordde agressief dat hij dit recht had omdat hij zijn knipperlicht had gebruikt. Dit is onzin, enkel bussen van het OV hebben dit recht, en zeker niet plots van een stoep af. Hij had zijn gevarenlicht aan, dus de knipperlichten werkten niet eens. Hij maakt grof en agressief misbruik van zijn bus en brengt daarmee anderen in gevaar. Ik heb een foto gemaakt van de bus en de situatie. Zijn kenteken is V-538-BV, het gebeurde iets voor 12:37 in Leiden.

De oplossing

Dat is aan postNL.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het rijgedrag van de bezorger in Leiden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik kan me voorstellen dat u geschrokken bent van dit avontuur. Onze bezorgers mogen op de voetpaden rijden, wanneer deze stapvoets rijden en geen gevaarlijke situatie creëren. Dit laatste is in deze situatie spijtig genoeg niet het geval. Graag dien ik hier een klacht over in om dit met de bezorger in kwestie te bespreken.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:
    - uw e-mailadres;
    - de exacte locatie van het voorval.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen