Klacht POSTNL: Groot pakket verstuurd en nooit ontvangen door koper

mevr. Struijf

30juli 2013 hebben ik en mijn partner een groot pakket verzonden die wij via marktplaats hebben verkocht, de koper koos ervoor om de reguliere kosten a €6,75 te betalen dus een verzending zonder verzekering. het is vandaag 27 Augustus en zijn we op een paar dagen na een maand verder en heeft de koper nog steeds zijn gekochte pakket niet binnen. post nl is een onderzoek gestart en al snel afgesloten ''dan had ik het pakket maar verzekerd moeten laten bezorgen'' was het antwoord van de zeer onvriendelijke dame van de klantenservice. ik snap best dat er wel eens een pakket kwijt raakt, maar ZO groot en van ZO'n hoge waarde? uiteraard zetten de meeste mensen in hun advertentie niet voor niks: verzendkosten voor de koper en op eigen risico. op track en trace werd niks duidelijk en het pakket is weg. ik heb er alles aan gedaan, aangifte kan vanaf mijn kant niet, de ontvanger wel wegens vermissing. ik hoop dat de bestuurder van de auto ontzettend blij is met zijn nieuwe aanwinst!

een extra onderzoek, zodat het pakket alsnog gevonden kan worden en de koper blij kan zijn met zijn aankoop in plaats van een medewerker van post nl die nu thuis zit te genieten van zijn nieuwe aanwinst

Geachte mevr. Struijf,Hartelijk dank voor uw melding.We begrijpen dat het heel vervelend is wanneer een zending de titel vermist krijgt. Echter heeft u een onderzoek opgestart en hiervan het onderzoeksresultaat van mogen ontvangen.Hoewel wij het nooit aangenaam vinden om een zending te betitelen als vermist gebeurd dit toch af en toe wel.Als die titel één maal is gegeven wordt er gekeken naar de gekozen verzendwijze. Wanneer het dan blijkt om een standaard verzending te gaan kunnen wij helaas niks anders bieden dan excuses.Ik heb voor de volledigheid de collegae van onze afdeling Onbestelbare stukken nog even gevraagd maar de laatste palaystation die bij hen is binnen gekomen is daar reeds in juni gearriveerd.Wij kunnen u hierin dus verder niet van dienst zijn.Met vriendelijke groet,Frouktje