Klacht POSTNL: Herhaalde malen geklaagd dat de buurman pakketjes voor mij aanneemt, en dat wil ik niet!

R.M. Lucke

Er zou een pakketje worden gebracht door Postnl, er wordt door een medewerkster aangebeld dat er een pakketje is, (via de beeldtelefoon zie ik wie er voor de deur staat) En dan belt 5 minuten later de buurman en geeft het pakktje, Dus terwijl ik thuis ben, neemt de buurman (zonder mijn toestemming) het pakketje voor mij aan. Ik heb tegen hem gezegd dat hij dat niet meer moet doen, maar die Postnl medewerker mag dit natuurlijk niet doen!

Post pakkertjes voor mij bestemd moeten door postnl medewerkers bezorgd worden en niet door de buurman, hij is immers geen Post.nl medewerker!

Geachte heer, mevrouw Lucke,

Hartelijk bedankt voor uw melding. U geeft aan dat uw pakket bij buren is afgeleverd, terwijl u op dat moment gewoon thuis was. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is.

U geeft aan dat de bezorger wel bij u had aangebeld. Hoe is dit precies gegaan? Is er een intercom aanwezig? Heeft u direct de deur open gedaan? Had de bezorger een briefje bij u achtergelaten dat het pakket bij buren is afgegeven? Ik ontvang tevens graag nog de track en trace code van het pakket.

Ik zie uw bericht graag tegemoet.

Annet
    R.M. Lucke
    Beste Annet, ik woon in een flat, met een centrale hal, buiten tegen de gevel hangen de brievenbussen, en er is een Video-belsysteem. Als er aangebeld wordt ziet de bewoner via een beeldschermpje in kleur ie er aanbelt, dan kan de bewoner de deur opendoen met een knop op zijn beeldtelefoon. Dan moet de medewerker eerst een trap op naar één hoog, en naar buiten en dan op een open parterre naar de woontoren 1 tot hoog, daar is weer een huisdeur waar je aan kan bellen!
    De bezorger heeft dus aangebeld, ik deed de centrale deur beneden open, maar kennelijk was er ook een pakketje voor de buurman, en vervolgens heeft de buurman mijn pakketje ook meegenomen, en toen belde e buurman aan met mijn pakketje! Briefjes aan mijn deur om het pakketje niet aan de buurman af te geven heeft dus geen zin!
    Geachte heer, mevrouw Lucke,

Hartelijk dank voor uw reactie en toelichting. Een bezorger hoeft instructies op briefjes niet op te volgen. Indien een pakket volgens de voorwaarden mag worden afgeleverd bij buren, mag hij dit doen indien u zelf niet thuis bent. Indien u zelf op het moment van aanbieden thuis was dient de bezorger het pakket aan u te overhandigen en niet mee te geven aan een buurman. Mijn excuses voor de gang van zaken. Wilt u de track&Trace code van het betreffende pakket sturen? Dan meld ik dit zodat de bezorger wordt aangesproken.

In afwachting van uw reactie,

Tamar
    Klantenservice PostNL
    R.M. Lucke
    Als er aangebeld is, en de postbezorger loopt naar binnen, wordt "opgevangen" door de buurman die mijn pakketje meeneemt, dan stopte de postbezorger geen briefje in de bus dat ik niet thuis zou zijn, en de Track & Trace code heb ik reeds doorgegeven die ik via Bol.com ontving!, waar jullie niets mee kunnen!
    Geachte heer, mevrouw Lucke,

Bedankt voor uw antwoord. Ik begrijp uit uw bericht dat u al een keer de Track & Trace code heeft opgestuurd. Is dat juist? Deze code is namelijk nodig om de juiste bezorger aan te spreken. Daarom zou ik graag nogmaals de Track & Trace code willen ontvangen van de desbetreffende zending. Dan kan hier namelijk een melding van maken zodat de bezorger kan worden aangesproken.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Helma
    PostNL
    R.M. Lucke
    De track en trace code die al eerder (van Bol.com) had doorgegeven, daar konden jullie niets mij!
    Geachte heer, mevrouw Lucke,

Hartelijk dank voor uw reactie. In de eerdere berichten op Klachtenkompas kan ik de Track&Trace code niet vinden. Heeft u via een ander kanaal contact met ons opgenomen? Als u zo vriendelijk wilt zijn de code toe te sturen dan kijk ik graag wat ik hierin voor u kan betekenen. De code begint normaal gesproken met 3S.

In afwachting van uw reactie,

Tamar