Klacht POSTNL: Herinnering

Juutje22

2x Herinnering voor onvoldoende frankeren poststuk.
Deze zijn al betaald/gefrankeerd volgens mij en wil graag weten hoe dit te controleren is?

Inzicht in feit of herinnering wel terecht is?

Geachte mevrouw Wentzel,Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u betaalverzoeken heeft ontvangen voor onvoldoende gefrankeerde postzendingen. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt controleren of deze kosten al zijn voldaan. Graag informeer ik u hierover.Volgens mijn gegevens zijn de betreffende kosten nog niet betaald. U bent echter in beide gevallen de geadresseerde van de onvoldoende gefrankeerde zending en in dit geval uiteraard niet verplicht de portokosten te voldoen. Ik kan me voorstellen dat u niet wenst te betalen en verzoek u in dit geval de sticker van de portokaarten te verwijderen en de kaarten ongefrankeerd terug te zenden met de vermelding: 'Afgeboekt in overleg met Klantenservice PostNL 03-07-2014.’ Door middel van de betaalcodes en uw postcode kunt u op www.postnl.nl/betalen nakijken om welke zendingen het gaat.Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven en verzoek u de melding op deze website af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL. Met vriendelijke groet, Tamar
    Juutje22
    Ik heb nog steeds geen reactie mogen ontvangen op mijn klacht betreffende : PostNL - 2x herinnering ontvangen op een al eerder ontvangen en betaalde (gefrankeerde) verzendkostenkaart. Betaalcode's zijn : D03.140526.005335 + D03.140526.003159. Graag z.s.m. reactie voordat ik weer een herinnering ontvang.
    Groet Judith Wentzel - InterToekomst
    Geachte mevrouw Wentzel,Hartelijk dank voor uw melding. U geeft aan dat u nog geen reactie heeft ontvangen op uw melding betreffende portokaarten. Graag informeer ik u hierover.Aan de hand van beide betaalcodes heb ik gezien dat u de portokaarten retour heeft gezonden met de aantekening ‘afgeboekt iom klantenservice’ zoals geadviseerd. De portokosten komen vervolgens te vervallen. Natuurlijk proberen we altijd te voorkomen dat u een onterechte herinnering ontvangt. Toch kan het gebeuren dat uw eerdere melding over deze portokaart nog niet in ons systeem verwerkt is op het moment dat wij de herinnering versturen. Ik begrijp dat dit vervelend voor u is en bied u hiervoor mijn excuses aan. U mag eventuele herinneringen als niet verzonden beschouwen. Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven. Mocht u desondanks nog vragen hebben dan verneem ik dit uiteraard graag van u.Met vriendelijke groet, Tamar