Klacht POSTNL: Het kopen van bijplakzegels in de winkels

Aznavour

Ik wil bijplakpostzegels kopen in Sittard. Bij de Jumbo, AH en Bruna verkopen ze niet meer. De teneur is dat de zegels van 10, 3 en 2 cent niet meer in de verkoop komen.
Dit beteken dat ze via internet moet bestellen. Ik gebruik geen IDeal maar wel een creditcard.
Dat de postzegels met een gulden waarde niet meer frankeergeldig zijn kan ik begrijpen.
Het bestellen van bijplakpostzegels met een creditcard vind ik echt klantonvriendelijk.
Ik ben al vijftig jaar postzegelverzamelaar. De PTT heeft in het verleden ook daar aan mij verdiend.

Elke winkel waar ze postpakketten innemen moeten ook de bijplakzegels verkopen.
Als ze dat niet doen dan voel ik mij benadeeld.

Geachte heer Van Gassel, Bedankt voor uw melding op deze website, waarin u aangeeft dat u problemen ondervind met het aanschaffen van de bijplakzegels. Graag had ik telefonisch contact met u gehad. Helaas is dit niet gelukt. Daarom geef ik u via deze weg graag meer duidelijkheid. Een verkooppunt van PostNL heeft voor een groot deel zeggenspraak in wat zij uit het assortiment van PostNL willen verkopen. Helaas hebben de door u aangegeven locaties niet voor de bijplakzegels gekozen. Ik snap dat u hier niet blij mee bent.Voor verkoop via internet zijn Ideal en de creditcard de meest voorkomende betaalmethoden. Dit is ook de reden waarom wij deze methoden gebruiken op Postkantoor.nl. Ik begrijp dat u geen Ideal gebruikt en alleen over een creditcard beschikt. Ik snap dat u dit niet een prettige manier van betalen vindt, echter kan ik dat probleem helaas niet voor u wegnemen. Wel heb ik voor u een klacht uitgezet over het assortiment dat wordt aangeboden bij de door u aangegeven verkooplocatie. Dit signaal komt terecht bij de afdeling die zich bezig houd met onze verkooplocaties.Ik ga ervan uit dat ik u voldoende heb kunnen informeren. Mocht u in de toekomst vragen hebben of problemen ondervinden met de postbezorging dan vernemen wij dit graag. Met vriendelijke groet, Saskia
    Geachte Saskia,
    Bedankt voor de reactie. Misschien wordt mijn verzoek ingewilligd maar dat is niet duidelijk. Dus mijn probleem is nu niet opgelost.
    Vanuit PostNL zou verplicht moeten worden de bijplakzegels te verkopen. Ik vindt dit een normale service. Ik begrijp dat uw bedrijf voordeel heeft als deze bijplakzegels niet worden verkocht. Klantenservice heeft ook benedengrens.
    Met vriendelijke groeten, Harrie van Gassel.
    Geachte heer van Gassel,Bedankt voor uw reactie. Ik kan me uw teleurstelling goed voorstellen. Helaas kan ik u inderdaad niet aangeven of aan uw verzoek zal worden voldaan. Uiteraard stel ik het heel erg op prijs dat u meedenkt over onze producten en diensten en de verbetering daarvan. Wij horen graag van onze klanten wat zij belangrijk vinden binnen onze dienstverlening.Met vriendelijke groet,Annet
    Aznavour
    Uit de antwoorden blijkt dat Postnl niet de intentie heeft om mijn klacht op te lossen. Ik ga niet aan een dood paard trekken en steek er geen energie meer in. Ik geef het op. Ik ga meer brieven mailen.
    Als de Consumentenbond het stokje van mij wil overnemen dan stel ik dat zeer op prijs.