Klacht POSTNL: Het plotseling waardeloos maken maken van de servicezegels voor aangetekende brieven.

advkantZArnhem

Wij hebben een klacht over het plotseling stoppen met het gebruik van servicezegels voor aangetekende post. Wij hebben hiervan nog een grote hoeveelheid op voorraad. Normaal gesproken worden postzegels ook niet waardeloos verklaard. Wij hebben hiervan geen enkele vooraankondiging ontvangen.

Graag ontvangen wij het geld retour voor de aangekochte servicezegels.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending wilde frankeren met een pakketzegel, maar dit niet meer mogelijk blijkt. Natuurlijk kan ik mij indenken dat u hierover uitleg wenst en graag geef ik dan ook een toelichting.

Per 01-04-2021 is PostNL gestopt om pakketzegels als frankeermiddel te gebruiken. Reden hiervoor is dat deze zegels verouderd zijn, omdat de vermelde gegevens niet digitaal zijn, waardoor het veel tijd kost om zendingen te verwerken. Voor een beter distributieproces, willen wij poststukken zoveel mogelijk digitaal volgen waardoor onze dienstverlening efficiënter wordt. Voortaan kunnen zendingen uitsluitend nog online gefrankeerd worden of op een PostNL-punt.

Sinds juni 2020 heeft PostNL via allerlei kanalen gecommuniceerd over het stoppen met dit frankeermiddel, onder andere via advertenties in landelijke dagbladen, informatie op onze website, flyers op PostNL-punten en klanten die online pakketzegels hebben aangeschaft zoveel mogelijk persoonlijk geïnformeerd. Natuurlijk is het jammer dat deze wijziging u niet tijdig heeft bereikt, maar er is een ruimte termijn geboden om de pakketzegels nog te gebruiken.

Eerder aangeschafte, en niet meer geldige pakketzegels kunnen daarom spijtig genoeg niet vergoed worden. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

advkantZArnhem
Geen oplossing geboden.