Klacht POSTNL: Het traceren van mijn pakket

Klachtnummer
# 273688
Gebruiker
Mailtoodavid
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Goede dag,

Ik verwacht een pakketje uit Japan. Het zou er al weken moeten zijn maar tot op heden nog niets!? Het tracking nr is: RR504821795JP
Wat er staat is dat het wordt vastgehouden op het postkantoor!? Kunt u me meer vertellen?

De oplossing

Traceren pakket

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Regoor,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag omtrent het pakket dat al een paar weken geleden vanuit Japan naar u is verzonden. Graag informeer ik u hierover.

    Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat de Nederlandse barcode van dit pakket 3SRIMV3560728 is en dat het pakket inmiddels is opgehaald van het postkantoor. Klopt het dat u dit pakket inmiddels in uw bezit heeft? Als u op 28 augustus geen briefje van de bezorger heeft ontvangen dat het pakket naar de afhaallocatie is gegaan dan verneem ik dit graag van u om hier een melding van te kunnen maken.

    Weet u overigens dat u ook zelf uw buitenlandse barcode kunt omzetten naar een Nederlandse barcode? Dit kan via; https://www.internationalparceltracking.com/Default.aspx#/search

    U kunt dan als land Nederland kiezen en uw postcode invoeren en in plaats van de 3S code kunt u dan de buitenlandse code invoeren. Als het pakket in Nederland is verwerkt en aangekomen dan zult u status informatie zien en de Nederlandse barcode.

    Ik zie uw reactie graag nog tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

  2. Auteur
    Mailtoodavid
    Datum
    Nee dat heb ik niet in mijn bezit!!
    Maar als het is opgehaald (!?) dan zou het dus mogelijk moeten zijn te zien wie dat heeft gedaan, je moet je immers identificeren, niet?! Ik was het iig niet!
  3. Auteur
    Mailtoodavid
    Datum
    En de inklaringskosten zouden dan ook door iemand betaald moeten zijn!?
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Regoor,

    Ik heb nogmaals voor u gekeken naar de zending en ik zie dat de zending vandaag retour is gestuurd naar de afzender. De zending heeft bijna een maand bij de Vivant gelegen en is daar niet opgehaald.

    U kunt nu het beste contact opnemen met de afzender voor een passende oplossing. Mijn excuses voor het ongemak.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Jurgen
    PostNL
  5. Auteur
    Mailtoodavid
    Datum
    Ah, dank je! Ben er twee weken geleden geweest en ze konden het niet vinden!? :(
    Is het mogelijk om het retour traject te volgen (met eoa tracking)?
  6. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Regoor,

    Vriendelijk dank voor uw reactie.

    Mag ik u vragen wanneer en bij welk postkantoor u exact bent geweest? Als mocht blijken dat uw pakket er toen gewoon lag, dan wil ik op zijn minst ervoor zorgen dat dit richting dit postkantoor wordt doorgezet.

    Helaas zijn retourpakketten niet te volgen via Track&Trace. Mocht u echter meer willen weten over de status van uw pakket, dan kunt u het beste contact opnemen met de afzender. Deze kan eventueel een onderzoek instellen via de lokale postorganisatie.

    Met vriendelijke groet,

    Robin
    PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen