Klacht POSTNL: hoe kom ik te weten welk poststuk te weinig porto had

schuurtje

via internet niet uit te vogelen welk poststuk het was.

Waar kwam het vandaan ? Op het poststuk is geen bericht bij gesloten over te weinig porto.Moet ik dat dan zomaar geloven ?

Voor ik betaal wil ik weten welk poststuk en waarvandaan.
Gaat niet om het bedrag maar principe.

Geachte mevrouw Kuipers,Hartelijk dank voor uw melding op Klachtenkompas. U geeft aan een portokaart te hebben ontvangen. Ik begrijp dat dit vervelend is. Graag reageer ik op uw melding. Naar aanleiding van de door u opgegeven code H03.140915.003027 heb ik de gegevens gecontroleerd in het systeem. De portokaart behoort bij een poststuk die naar uw adres is verzonden op naam Elly Kuipers. Dit poststuk was voorzien van 1 postzegel (0,64) terwijl er voor verzending € 1,28 nodig was. Hierdoor is de portokaart aangemaakt. Het totaalbedrag van € 1,92 bestaat uit het aan frankering ontbrekende bedrag, afgerond naar het eerstvolgende veelvoud van € 0,64 vermeerderd met € 1,92 administratiekosten.Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet,
    Tineke