Opgelost door POSTNL: HOE KRIJG IK MIJN ENVELOPPE BIJ DE GEADRESSEERDE ALS POSTNL HET STEEDS RETOUR STUURT NAAR MIJ?

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 333161
Gebruiker
TMKB
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Wilde dvd retour zenden naar Duitsland. Retour etiket uitgeprint en op enveloppe geplakt, bij Postnl-postagenschap enveloppe laten wegen, 3 buitenlandzegels erop.
Drie dagen later ligt de enveloppe weer bij mij op de deurmat, machine had hem met sticker retour naar mij gestuurd. Klacht ingestuurd na 3 man aan de telefoon te hebben gehad van Postnl. en deze werd afgedaan met 'uw fout', geen vergoeding voor de afgestempelde zegels. Opnieuw 3 buitenlandzegels op pakket geplakt, duidelijk aangegeven wat adres van geadresseerde is en op de bus gedaan.
Vandaag komt het weer op mijn deurmat. Ik heb foto's van alle keren dat ik het pakket op de bus heb gedaan. Vind het erg jammer dat Postnl zo gemakkelijk klachten opzij schuift met een mailtje waarop geen reactie meer gegeven kan worden. Potje breken, potje betalen is mijn motto. Blijkbaar niet bij Postnl.....en betaald heb ik de verzendkosten inmiddels dubbel en dwars maar het pakket is nog steeds niet op het juiste adres gearriveerd. Graag een oplossing die mij niet nog meer gaat kosten of maakt dat het verzenden inmiddels de kosten niet meer waard is.....!!!

De oplossing

HUN WERK.....ENVELOPPE AFLEVEREN BIJ GEADRESSEERDE EN GEMAAKTE EXTRA KOSTEN AAN ZEGELS VERGOEDEN EN MAILEN VANUIT EEN MAILADRES MET MOGELIJKHEID TOT TERUGSTUREN VAN EEN REACTIE (ipv. een no-reply-mailadres)

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat dat u een klacht heeft over de bezorging van uw retourzending naar Duitsland. U geeft aan dat u de envelop al meerdere malen terug heeft gekregen op uw adres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Door middel van de door u meegestuurde foto’s heb ik de adressering bekeken. Er zijn specifieke regels voor het adresseren van poststukken. Indien de afzender gegevens aan de voorzijde van de envelop vermeld worden, dienen deze in één regel uitgeschreven te worden. Op deze manier voorkomt u dat de sorteermachine, die adressen leest en herkent, uw eigen adres als geadresseerde leest. Omdat op uw zending uw eigen adres aan de voorzijde staat, bovendien in een groter lettertype dan het adres van de geadresseerde, heeft u de envelop wederom op uw adres ontvangen. Ik kan dit niet herstellen of oplossen. Omdat briefpost niet verzekerd is, zoals bijvoorbeeld aangetekende post of een aangetekend pakket, kan ik u de verzendkosten spijtig genoeg niet vergoeden. Ik raad u aan uw gegevens aan de achterzijde van de envelop te vermelden óf uitgeschreven in één regel aan de voorzijde zoals vermeld op onze website https://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/hoe-verstuur-ik-een-brief-of-kaart/brief-adresseren/

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
TMKB
Datum
Uiteindelijke oplossing
Gemaakte extra kosten voordat het pakket eindelijk in Duitsland arriveerde zijn vergoed en klacht is uiteindelijk serieus behandeld.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen