Opgelost door POSTNL: Hoe lang gaat dit duren en waarom

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 361933
Gebruiker
Mijnpakje
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Bestelling autoradio bij AliExpress twv €57 op 1 april. Mijn bestelde pakket is 8 april aangekomen in Nederland. Nu staat er vanaf 9 april “zending wordt geïnspecteerd door douane” inmiddels is het 20 april

De oplossing

Werk de procedure af en lever mijn pakket af. Of geef een reden waarom het zolang duurt.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Spijtig dat de inklaring zo lang duurt. Deze zending is op 11 april aangekomen in Nederland. Voor het pakket verder kan is er meer informatie nodig over de inhoud van de zending. Dan kan de inklaring succesvol worden afgerond. U kunt deze informatie doorgeven via www.postnl.nl/bva/. Heeft u dit al gedaan?

    U ontvangt na het versturen gelijk een bevestiging. Zodra de inklaring is afgerond zal het pakket binnen vier werkdagen doorgestuurd worden naar uw adres of een afhaallocatie. Dit is te volgen op onze Track & Trace website. https://www.internationalparceltracking.com/#/search.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

  2. Auteur
    Mijnpakje
    Datum
    Zoals al eerder gelezen bij soortgelijke klachten. PostNL reageert netjes en snel op de klacht en komt met de oplossing waardoor het probleem eenvoudig wordt opgelost.
    Alleen als PostNL ook daadwerkelijk de brief zou sturen dat men nadere info nodig heeft voor de inklaring dan zou de klacht niet ontstaan. Nog sterker als ik zelf niet pro actief was geweest dan was het pakket op 10 mei retour afzender gegaan omdat men geen nadere info heeft.
    Dus PostNL bedankt voor de oplossing maar had niet nodig geweest en op dit forum
    lees ik dat ik niet de enige ben met dit probleem

    Vriendelijke groet

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mijnpakje
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ja met de link en na het online invullen was het pakket er binnen 4 dagen. Alleen als ik zelf niet was gaan informeren/klagen dan had ik niks geweten en het pakket retour gestuurd. Dit is voor verbetering vatbaar vooral omdat deze klacht veelvuldig voorkomt
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen