Opgelost door POSTNL: Hoe lang gaat dit duren en waarom

content Opgelost
# 361933
Mijnpakje

Bestelling autoradio bij AliExpress twv €57 op 1 april. Mijn bestelde pakket is 8 april aangekomen in Nederland. Nu staat er vanaf 9 april “zending wordt geïnspecteerd door douane” inmiddels is het 20 april

Werk de procedure af en lever mijn pakket af. Of geef een reden waarom het zolang duurt.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Spijtig dat de inklaring zo lang duurt. Deze zending is op 11 april aangekomen in Nederland. Voor het pakket verder kan is er meer informatie nodig over de inhoud van de zending. Dan kan de inklaring succesvol worden afgerond. U kunt deze informatie doorgeven via www.postnl.nl/bva/. Heeft u dit al gedaan?

U ontvangt na het versturen gelijk een bevestiging. Zodra de inklaring is afgerond zal het pakket binnen vier werkdagen doorgestuurd worden naar uw adres of een afhaallocatie. Dit is te volgen op onze Track & Trace website. https://www.internationalparceltracking.com/#/search.

Mijnpakje
    Zoals al eerder gelezen bij soortgelijke klachten. PostNL reageert netjes en snel op de klacht en komt met de oplossing waardoor het probleem eenvoudig wordt opgelost.
    Alleen als PostNL ook daadwerkelijk de brief zou sturen dat men nadere info nodig heeft voor de inklaring dan zou de klacht niet ontstaan. Nog sterker als ik zelf niet pro actief was geweest dan was het pakket op 10 mei retour afzender gegaan omdat men geen nadere info heeft.
    Dus PostNL bedankt voor de oplossing maar had niet nodig geweest en op dit forum
    lees ik dat ik niet de enige ben met dit probleem

Vriendelijke groet

Mijnpakje
Ja met de link en na het online invullen was het pakket er binnen 4 dagen. Alleen als ik zelf niet was gaan informeren/klagen dan had ik niks geweten en het pakket retour gestuurd. Dit is voor verbetering vatbaar vooral omdat deze klacht veelvuldig voorkomt