Klacht POSTNL: Hoe moet ik het pakketje met electronica delen wel versturen?

JanK

We hebben op 7mei een pakketje aangeboden om met track&trace naar USA te versturen. Via T&T heeft het tot 29mei op: in transit gestaan. Een paardagen daarvoor is een bericht gekomen op het pakje weer op te halen. Het was geweigerd omdat er bij een scan geconstateerd is dat er gevaarlijke stoffen in zouden zitten, met name een lithium batterij. Dit alles was op het pakket vermeld. Er zit absoluut geen gevaarlijke stof in en zeker geen ?ithium batterij! Op 29mei contact opgenomen met Postnl en na bij elkaar bijna een uur in de wacht te zijn geweest eindelijk met een medewerkster gesproken. Zij vond het een bizar verhaal en stuurde mij een formulier om de verdere gegevens in te vullen. Verder zou ze een interne ticket aanmaken om mijn vragen te beantwoorden: 1. Hoe moet ik het pakket wel versturen zodat hetgoed gaat. 2. Hoe krijg ik mijn geld terug, aangezien Postnl de gevraagde dienst niet heeft uitgevoerd.
We schrijven inmiddels 10juni en ik heb helemaal niets meer van Postnl vernomen. Na ongeveer 30min opnieuw met een medewerkster van Postnl gesproken. Hetzelfde verhaal, hetzelfde formulier en nu 12 werkdagen max voor response. Ook zij kon geen antwoord geven op mijn vragen en het toegestuurde formulier was hetzelfde als de eerste keer. Dit is bedoeld om een pakketje op te sporen, hetgeen in ons geval al bekend is. Er is kenneljk geen adequate kennis aanwezig bij deze groep die de klachten opvangt.
K vrees dat ik mijn kosten niet terug krjgen en ben inmiddels 1,5 uur beltegoed kwijt omdat er kennelijk te weinig capaciteit bij deze afdeling is en de wachttyd minimaal 25minuten bedraagt.

1. Aangeven hoe ik het pakketje met electronische onderdelen wel moet versturen, zonder dat het bij een scan foutief beoordeeld wordt.
2. Hoe ik mijn kosten van Euro 29,30 terugkrijg voor een niet uitgevoerde dienst

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de manier waarop uw probleem wordt afgehandeld. U heeft tot op heden geen duidelijkheid verkregen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het formulier dat u heeft ingevuld is niet enkel bedoeld om pakketten op te sporen. Dit formulier wordt ook gebruikt in geval van schade of om te bepalen of de reden van retour (on)terecht is. Anders hadden mijn collega's u dit formulier niet toegestuurd. Ik zie dat het ingevulde formulier op woensdag 10 juni bij ons is binnengekomen. U ontvangt dus uiterlijk op vrijdag 26 juni een eerste terugkoppeling van een collega van het onderzoeksteam. U kunt dan ook uw vragen stellen. Dit proces kan niet worden versneld. Ik zal u dus echt moeten vragen deze termijn af te wachten.

JanK
Er is nu wel een duidelijk antwoord. De eerste twee acties van 29mei zijn dus helemaal niet opgenomen; alleen de laatste actie van 10 juni. Afwachten tot 26juni dus. Dit is wel dramatisch lang want het pakketje was al op 7mei aangeboden. Het is inmiddels 26juni 16:48 en taal noch teken van POSTNL. Ik vindt dir ver, ver onder de maat en vraag me serieus af of POSTNL überhaupt wel van plan is mij te helpen het geld te retourneren voor een niet uitgevoerdedienst. Hoe nu verder?