Klacht POSTNL: Hoe navraag te doen om te weten of zending verloren is gegaan?

sad Niet opgelost
B. Schatz

Ik heb op 7 mei jl een aangetekende zending vanuit Amsterdam naar Belgie verzonden. De zending onder nummer is op 10 mei voor het laatst gescand en is al dan niet overgedragen door Post.nl aan Bpost. Beiden wijzen naar elkaar en aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor verdere afhandeling. Verder heb ik het telefoonummer Klanterservice voor particulieren 088-2255555 getracht te bereiken zonder resultaat; de verbinding wordt na verwijzing naar website verbroken. Navraag doen wordt niet op de website als mogelijkheid gegeven en binnen welke tijdslimiet bezorging moet plaats vinden evenmin. Heel teleurstellende service Post.nl.

Contact opnemen met mij.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket en de afhandeling van uw melding hierover. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wat balen om te horen dat uw pakket nog niet is aangekomen. Ik wil hiervoor graag een onderzoek starten. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:
    - uw e-mailadres;
    - Een omschrijving van de inhoud en het uiterlijk van het pakket met zoveel mogelijk details. Denk aan kleur, merk, maat, vorm, etc.

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privé reactie op dit bericht.

B. Schatz
    Zending in witte envelop.

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Het spijt me dat deze envelop tot op heden niet is aangekomen. Hierbij wil ik u informeren over de verdere afhandeling.

Ik heb een onderzoek voor u opgestart. U zal hier uiterlijk binnen 10 werkdagen bericht over ontvangen.

B. Schatz
Belofte na 10 dagen meer nieuw over niet bezorgde aangetekende zending naar België opgestuurd op 7 mei. Op Post.nl site geen mogelijkheid tot het doen van navraag en de klantendienst heel slecht of in het geheel niet te bereiken.