Klacht POSTNL: ik ervaar het als heel erg vervelend voor een niet geleverd pakketje

sad Niet opgelost
L. Oliviera

ik heb op 6 augustus 2019 schoenen besteld via de webshop van alie express. waar ik van baal is dat het pakketje eerst wel in nederland was voor heel even en daarna vervolgens weer terug gestuurd naar het buitenland. ik had contact gehad met postnl pakket punt in schiedam en die zij ook van dat het niet leesbaar was waar het pakketje moest afgeleverd worden. en vandaag heb ik met behulp van mij kennis contact gezocht met alie express dat ik geld teruggestort dat ik ook geld teruggestort wil krijgen want ik heb voor die schoenen€20,38 voor betaald via ideal. ik had ook nog 3 andere artikelen besteld bij alie expressen die zijn wel overgekomen bij mij thuis. dus ligt gewoon ook aan postnl. die postnl medewerker had moeten vragen als iets niet goed leesbaar is. terwijl u post nl verantwoorlijk bent om te zorgen dat je pakketje ook ontvangt. en nu is dat pakket helemaal weer naar china terug gestuurd alleen dat ze niet goed op de sticker konden lezen naar welk adres het heen moet.en nu heb ik het gevoel dat ik zowel naar mij geld als het pakketje kan fluiten. ik vind dat post.nl dit ook op moet lossen. ik ben door post nl gewoon aan mij lot over gelaten zo van zoek het maar uit en zo werkt dat niet. en als dit niet opgelost wordt dan onderneem ik zo wie zo jurisdische stappen. ik ben niet van plan om eewig te moeten omdat zo pakketje nooit bij mij is geleverd.

dat post nl dit wel moet gaan oplossen. dat ze naar alie express heen moeten en de druk achter zetten zodat ik mij pakketje die 1paar schoenen als nog geleverd moet kunnen krijgen
helaas niet maar post.nl heeft wel de best gedaan.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Volgens mijn informatie is er inderdaad iets mis geweest met uw pakket. De scan: "Barcode niet leesbaar of adres onbekend" is een standaard scan. Het kan heel goed zijn dat er iets anders mis is geweest met het pakket. Omdat we niet voor iedere reden een aparte scan hebben, wordt pas duidelijk wat de reden van retour is als de afzender het pakket retour heeft ontvangen. Dit kan tot 12 weken duren, omdat het pakket met lagere prioriteit terug is gestuurd naar Azië. Mocht de reden van retour niet juist zijn, dan kan de afzender contact opnemen met zijn/haar eigen postorganisatie. Deze neemt dan weer contact op met PostNL. De afzender blijft altijd verantwoordelijk voor uw pakket totdat deze in goede orde bij u is aangekomen, ook als de afzender uit het buitenland komt. Ik raad u dan ook aan om in dit geval contact op te nemen met de afzender. Deze kan u eventueel alvast een nieuwe zending toe kunnen sturen.

Een eventuele tegemoetkoming of een onderzoek vanuit PostNL is niet mogelijk. U hebt de afzender betaald voor de verzending en het product zelf. U bent hiermee geen overeenkomst aangegaan met PostNL.