Klacht POSTNL: Ik heb een boek naar m'n dochter opgestuurd voor haar verjaardag en dat is nooit aangekomen.

Anoniem

Op 26 juni 2012 heb ik een boekje opgestuurd naar mijn dochter omdat ze de volgende dag jarig was. Ik heb het bij de Read shop in Driebergen gekocht en ter plekke in een bubbeltjesenvelop gedaan, een postzegel van 2,50 euro erop gedaan en in de brievenbus gestopt. Het boek is nooit aangekomen. Op 31-8-2012 heb ik een navraagformulier van TNT post ingevuld en samen met een kopie van de bon van de Readshop naar TNT opgestuurd. Op 14 augustus kreeg ik een brief dat hun onderzoek geen positief resultaat heeft opgeleverd en dat dat hen erg spijt. Ze adviseerden mij voortaan pakjes aangetekend te versturen. Ik heb vervolgens 09000990 gebeld en gezegd dat ik het daar niet mee eens was en of ik mijn geld terug kon krijgen. Dat konden ze niet doen, maar ik kreeg wel het adres van de geschillencommissie. Hopelijk kunt u mij daarbij helpen.

Ik wil graag mijn geld terug zodat ik een nieuw boek voor mijn dochter kan kopen.

Geachte mevrouw Muis,Hartelijk dank voor uw melding op Klachtenkompas. Omdat het meerdere malen niet is gelukt om u telefonisch te bereiken, beantwoord ik uw bericht op deze wijze.U geeft aan dat een door u verzonden postzending niet door uw dochter is ontvangen. Op advies van onze Klantenservice heeft u daarom een navraagformulier ingevuld. Het hierop volgende onderzoek heeft jammer genoeg geen positief resultaat opgeleverd. Dit is bijzonder vervelend.Bij het verzenden van briefpost is er, volgens onze Algemene Voorwaarden, bij verlies en/of beschadiging echter geen recht op schadevergoeding.
    PostNL is alleen aansprakelijk voor zendingen die met een aanvullende dienst “verhoogd aansprakelijk” worden verzonden. Ik kan u daarom geen financiële compensatie aanbieden.Ik vind het erg vervelend dat ik het niet voor u en uw dochter heb kunnen oplossen. Nogmaals wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ondervonden ongerief.
    Ik verzoek u de melding op deze site af te sluiten. Uiteraard vernemen wij graag van u, indien er toch weer iets mis gaat met de bezorging van uw post.Met vriendelijke groet, Willemien