Opgelost door POSTNL: Ik heb woensdag een kaart verstuurd per post, enveloppe komt gescheurd en leeg aan!

Els1953

De kaart was bestemd voor een bruidspaar en er zaten twee cadeaubonnen in.
Enveloppe goed dichtgeplakt, ook nog met plakband. Op het postkantoortje gevraagd hoeveel porto erop moest en er twee postzegels opgeplakt zoals me was gezegd.
De brief is gepost op woensdagochtend vroeg, 17 augustus, en moest in Westervoort worden bezorgd.
Ik kreeg vanavond een berichtje van het bruidspaar dat ze van mij een kapot gescheurde envelop hebben ontvangen: geen kaart, geen cadeaubonnen er meer in!
Ik ben ontzettend kwaad omdat dit de derde keer is dat me dit overkomt.
Ik stuur natuurlijk een klacht in maar weet nu al dat ik aan het kortste eindje trek, zoals de andere twee keer ook in het verleden.
Het is toch te gek voor woorden dat er medewerkers zijn bij Post.nl die absoluut niet te vertrouwen zijn!
Er moet dan toch te achterhalen zijn wie de medewerkers zijn geweest? Dit kan toch niet? Ik krijg nog foto's doorgestuurd van de enveloppe en die zal ik zo nodig zeker opsturen naar Leeuwarden.

Ik zou op de eerste plaats héél graag willen dat Post. nl de medewerker die dit durft te doen probeert te achterhalen en treffende maatregelen neemt.
Op de tweede plaats zou ik graag een schade vergoeding willen hebben zodat ik het bruidspaar alsnog hun cadeaubonnen kan geven. En al helemaal omdat dit de derde keer is dat dit me overkomt en ik eerder alleen een excuusbrief kreeg uit Leeuwarden.

Geachte mevrouw Rotmans,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw poststuk leeg is bezorgd bij de ontvanger. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg vervelend is, mijn excuses voor het ongemak!

Briefpost gaat met een enorme snelheid door sorteermachines. Het komt soms voor dat harde voorwerpen of scherpe voorwerpen hierdoor uit enveloppen scheuren. Ontzettend jammer voor de ontvangers, mijn excuses!

Ik wil graag een klacht registreren. Daarvoor ontvang ik nog de volgende informatie van u:

- Is de post bezorgd met een excuusbrief?
    - Wat is het adres van de ontvanger?
    - Weet u de waarde van de cadeaubonnen en de organisaties van de cadeaubonnen? Dan ga ik voor u kijken of er eventueel navraag naar de inhoud mogelijk is.

Ik zie uit naar uw antwoord. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Sarah
    PostNL

Els1953
    Inmiddels een brief ontvangen van de Klantenservice van PostNL in Leeuwarden. Helaas was de inhoud van de brief ook de inhoud die ik wel had verwacht: "Ik kan me voorstellen dat het niet prettig voor u is dat uw post beschadigd en leeg is bezorgd. ik bied u hiervoor mijn oprechte excuses aan....Uw post is verstuurd zonder een verzekering tegen schade of vermissing. Daarom kan ik de VVV-bonnen niet vergoeden. " De inhoud is in dit geval duidelijk gestolen door een medewerker, ik ben héél boos!
    Els1953
    Medewerkers van PostNL horen betrouwbare medewerkers te zijn en hun werk naar behoren te verrichten zoals ook wij dat als werknemers elders horen te doen. Daar moet je als klant "gewoon" van op aan kunnen! Het kan toch niet zo zijn dat we alle post die we met een aardigheidje willen versturen moeten aantekenen of verzekeren? Dan wordt dit soort post onbetaalbaar voor mij en voor veel anderen. En zolang deze "verkeerde" medewerkers niet in de kraag gegrepen worden kunnen ze hiermee doorgaan....!
    Els1953
    Gisteren kreeg ik van het bruidspaar, waar de leeggehaalde post voor bestemd was in dit geval, een positief berichtje. Ze hadden de afgelopen week van PostNL een excuus-kaartje ontvangen met daarbij ingesloten een VVV-cadeaubon ter waarde van € 20,00. Met dit bericht was ik erg blij omdat ze nu alsnog een cadeaubon hebben gekregen die ik ze op hun trouwdag had willen bezorgen maar die gestolen werd uit de enveloppe. Dank je wel PostNL.
    Els1953
    Maar het was ook netjes geweest als PostNL mij ook even een berichtje had gestuurd en mij persoonlijk op de hoogte had gebracht van deze manier van oplossen. Want ik dacht nog regelmatig aan het voorval en iedere keer weer bezorgde het mij een knoop in mijn maag. Nu nog zien te ontrafelen hoe én door wie dit heeft kunnen gebeuren in het belang van de klanten van PostNl maar zeer zeker óók in het belang van PostNL zelf, dit bedrijf hoort betrouwbaar te zijn en deze dingen mogen niet voorkomen!
    Geachte mevrouw, Rotmans,

Uit de berichten begrijp ik dat het bruidspaar een vergoeding heeft ontvangen. Dit is natuurlijk ontzettend fijn.

Ik begrijp dat u wilt dat de verantwoordelijke persoon hier op aangesproken wordt. Dit is echter niet mogelijk. Het kunnen verschillende redenen zijn waarom de inhoud van de zending vermist raakt. Mijn excuses voor het ongemak. Als het te vaak gebeurt dan wordt er wel een onderzoek gestart. Dan wordt er onderzocht waar de fout zit dat de zendingen niet bezorgd worden of dat de inhoud steeds vermist is.

Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Jurgen
    Klantenservice PostNL

Els1953
    Hartelijk bedankt PostNL voor de reactie's op mijn klacht de afgelopen weken. Ik betreur het dat het niet te achterhalen is waar het mis is gegaan met de desbetreffende post én vind het ook erg vervelend dat er "ergens" een heel persoonlijk geschreven kaart rondslingert. Maar daar zal ik me bij neer moeten leggen. Belangrijkste in deze vind ik dat PostNL het bruidspaar (dat zelf ook een klacht had ingediend bij PostNL) een cadeaubon heeft gestuurd. Nogmaals dank daarvoor, groet Els R.