Opgelost door POSTNL: ik krijg een betalingsherinnering om portokosten te betalen, omdat jullie geen afzenderadres hebben,

GroteKruisbes#408

Ik moet portokosten betalen

dat ik wel het restant van de post die wij ontvangen hebben, willen betalen, daar stond te weinig porto op. Maar dit doe ik niet elke keer, nu is het bedrag te behappen, maar de volgende keer is het 300 euro. nu wil ik niet de administratiekosten betalen, wij dragen geen schuld aan de post omdat iemand anders ons iets toestuurt en wij dat moeten betalen. Dat vind ik niet juist.
ik wil alleen de porto deze keer betalen. Maar niet als de bedragen hoog worden

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor het sturen van uw bericht op deze pagina. Ik begrijp dat u een portokaart heeft ontvangen nadat de afzender zijn/haar adres niet op een poststuk heeft geschreven. Hieronder reageer ik graag op uw bericht.

U geeft aan dat u portokosten moet betalen voor een brief waarvan u de geadresseerde bent. Als post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. In uw geval staat er geen afzender op de brief. Hierdoor wordt de portokaart automatisch naar uw adres doorgezonden. Ik kan me indenken dat u het niet eens bent met deze portokosten, omdat u deze brief niet zelf heeft verstuurd. U hoeft de kosten niet te betalen. Ik ga de kosten voor u afboeken en u mag de portokaart als niet verzonden beschouwen.

GroteKruisbes#408
Dat ik niet hoef te betalen als ik een brief krijg die aan ons is gericht en geen postzegel bevat of te weinig. ik heb een klacht ingediend en deze is keurig afgehandeld. Heel blij mee het gaat niet om het bedrag maar om het principe.