Klacht POSTNL: Ik krijg mijn geld niet terug, terwijl ik het pakket niet kwijt heb gemaakt.

MJ

Ik had een bikini besteld, maar deze paste niet en daarom terug gestuurd. Echter is het pakket nooit aangekomen en heb ik dus ook nooit mijn geld terug gekregen.
Post NL geeft aan dat ik me dan aanvullend had moeten verzekeren en dat ze daarom niks kunnen doen. Maar dit heb ik nog nooit gedaan voor een pakket waarbij ik iets terug stuur... Ik heb alleen een track and trace code...
Nu is het pakket nog steeds niet aangekomen en heb ik mijn geld niet terug...

Zie hieronder de reactie van Post NL:
Deze zending is verstuurd als brievenbuspakje. Dit betekent dat de zending in ieder geval gescand zou moeten worden tijdens de aanname wanneer deze bij een PostNL locatie wordt ingeleverd. De bezorger geeft later in het proces de zending een eindscan zodra deze is geleverd. Aangezien deze scaninformatie door middel van de smartphone van de bezorger wordt gegeven, kan het door omstandigheden (zoals een lege batterij) gebeuren dat de afleverscan ontbreekt. Hierdoor is alleen de eerdere scan te zien, ook wanneer de zending wel is afgeleverd.
Op basis van de door u verstrekte gegevens en gezien het feit dat de zending niet op een afdeling binnen PostNL is aangetroffen, ga ik er vanuit dat de zending inmiddels afgeleverd zou moeten zijn. Ik raad u aan navraag te doen bij de geadresseerde om te controleren of de zending inmiddels ontvangen is. Mocht de zending onverhoopt nog niet zijn aangekomen, dan kan ik u helaas niet tegemoet komen in de gemaakte kosten aangezien de zending zonder aanvullende verzekering is verzonden.

Ervoor zorgen dat mijn pakket aan komt bij het adres en ik mijn aankoopbedrag terug krijg.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u verzonden brievenbuspakje niet is aangekomen bij de geadresseerde. Ik begrijp dat u hier erg teleurgesteld over bent. Het spijt me dat het onderzoek niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd en kan me voorstellen dat u wilt dat het pakket afgeleverd wordt of dat u een vergoeding wenst. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van uw gegevens heb ik het onderzoek erbij gezocht. Tot mijn spijt kan ik de uitkomst van het onderzoek en het antwoord van de onderzoeksafdeling niet veranderen. Omdat het gaat om een onverzekerde zending is een schadevergoeding voor de inhoud in dit geval uitgesloten volgens onze Algemene Voorwaarden. Het spijt me dat ik hierin verder niets meer voor u kan betekenen. Ik hoop dat u samen met de ontvangende partij tot een oplossing kunt komen. Mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.