Klacht POSTNL: Ik moet betalen als postnl een pakket kwijt maakt

sad Niet opgelost
pakketkwijt#mijnklantkwijt

Ik heb een pakket afgegeven bij postnl, daarvan is bewijs. En sindsdien is mijn pakket niet meer vindbaar. Iemand bij postnl heeft nu dus mijn artikel. Nu zegt postnl dat ze alleen betalen als ik 't verzekerd verstuurd had. Dit vind ik zo vreemd. Verzekerd versturen doe ik als ik wil dat mijn pakket heel overkomt. Nu heeft postnl een pakket van mij in bezit en zegt doodleuk; we betalen je er alleen voor als je het verzekerd hebt. Dat vind ik een vorm van diefstal eerlijk gezegd. Zeer slechte dienstverlening. Ik vind dat als postnl mijn pakket kwijt maakt, zij ervoor moeten betalen. Laten zij zich verzekeren tegen het kwijt maken van artikelen.

ik zou willen dat postnl de inhoud van het pakket vergoedt
Ik vind het een teken van wantrouwen dat ik mijn pakket moet verzekeren voor het geval postnl het kwijt maakt. Als ik iets kwijt maak van iemand dan betaal ik het zelf weer terug, dat is pas fair. Het kan in de voorwaarden staan, maar ik vind het de wereld op zijn kop. Ik heb geen enkele uitleg gekregen waarom het in de voorwaarden staat, dus ik vind mijn klacht een herhaling van informatie die ik al kende. Echt een groot minpunt van postnl.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verzonden pakket. Uw pakket is nooit bij de geadresseerde aangekomen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik snap dat het heel zuur is dat uw pakket naar alle waarschijnlijkheid zoek is geraakt. U heeft gekozen voor een standaard verzendmethode zonder aanvullende diensten zoals een verzekering. Het klopt dat u dan geen recht heeft op een schadevergoeding bij schade aan of verlies van de zending. Ook aansprakelijkheid voor eventuele gevolgschade is uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarden van PostNL. U kunt uiteraard de voorwaarden teruglezen op de website via https://www.postnl.nl/algemene-voorwaarden/alle-voorwaarden/.