Klacht POSTNL: ik wil mijn pakket, het is nl volgens de app bezorgd

Inghans

volgens de app is mijn pakket bij ons bezorgd om 17:00 uur. Maar wij zijn thuis, hebben niets of niemand gezien, en ook geen briefje "wij hebben u gemist" Telefonisch contact met post.nl leert dat de bezorger vooraf zijn pakketten afgescand heeft omdat hij geen scanner in de auto heeft maar zeker komt (3x raden: dus niet!!) Ondertussen zit mijn vrouw op de chathulp van post.nl en die dame daar beweert iets heel anders (?!) en geeft aan dat ze nog steeds 2 dagen de tijd hebben om het pakket te bezorgen????? Toen ik aangaf een klacht te willen indien werd de verbinding ineens verbroken.

Het is de zoveelste klacht die ik doe bij post.nl en ik wil dat ze eindelijk iets gaan ondernemen tegen de bezorger, voordat het uit de hand loopt en ik het zelf doe. Mijn post is niet bezorgd terwijl dat wel zo zou zijn, dus ik ga aangifte doen van het achterhouden van mijn post want dat is strafbaar.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een voor u bestemde zending niet ontvangen is terwijl de status op Track & Trace aangeeft dat de zending afgeleverd is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik de status gecontroleerd. Het pakket zou inderdaad op 24 juli 2020 afgeleverd zijn op uw adres. Ervaring leert dat een zending in uw situatie vaak alsnog aankomt, mogelijk is er een verkeerde scan gemaakt en daarom adviseren we u in dit geval twee werkdagen af te wachten. Als u het pakket twee werkdagen na de bezorgdatum nog niet in uw bezit heeft en de zending ook niet bij de buren afgeleverd is kunt u voor een passende oplossing het beste contact opnemen met de afzender.

De verzender is klant/opdrachtgever van PostNL en zij hebben ons betaald voor de verzending. Zij hebben een overeenkomst met ons en kunnen eventueel een klacht melden. U bent klant van de afzender en heeft de verzender betaald voor uw aankoop en eventueel de verzending en daarom heeft u een overeenkomst met de afzender. Ik hoop dat u samen met de verzender tot een passende oplossing kunt komen of het pakket alsnog snel in uw bezit zult hebben. Mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Inghans
Er is niets aangeboden, geen verder contact gehad, we moesten maar contact opnemen met de afzender van het pakket!