Opgelost door POSTNL: Ik wil mijn pakketje of ik wil ik een status dat het pakketje vermist is zodat ik wel een geschil ka

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 343436
Gebruiker
Dewika82
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn pakketje van Aliexpress is verstuurd met een track & tracecode van POSTNL. 27 december 2018 is het besteld. Tussen 8 en 11 januari zou bezorgd moeten worden.
Mijn ervaring is dat het vrijwel altijd nog voor de aangegeven datum bezorgd wordt. Mijn ervaring is ook, dat als dit niet gebeurt, het pakketje verloren is gegaan. Dit is mij 2x eerder overkomen.
Ook nu weer hetzelfde. Voor de zekerheid op 10 januari contact opgenomen met POSTNL. Ik zag namelijk via de track en trace dat het pakketje wel in Nederland is aangekomen en bij POSTNL terecht is gekomen. Vervolgens zie ik meer dan een week lang dat het bezorgd zal worden. Iedere dag verschuift het weer een dag. De status blijft op zending is bij postnl. Toen ik sprak met een POSTNL medewerker werd mij duidelijk dat mijn pakketje wederom zoek is! Wat een waardeloze bedoening. Ik kan nu mijn geld ool niet terugvragen omdat die hele zending blijft staan op zending is bij postnl. Dit ziet mijn verkoper ook, dus hij zegt dat het pakketje nog zal komen en dat ik jullie moet contacten. Ik kan nu geen geschil starten om mijn geld terug te krijgen.

De oplossing

Postnl moet of mijn pakketje opzoeken en afleveren of ervoor zorgen dat de status dusdanig veranderd wordt zodat ik een geschil kan starten.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het ontvangen van uw buitenlandse pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uw frustratie kan ik mij goed voorstellen. Ik heb het even voor u bekeken en volgens mijn systeem zou de zending bij u in de brievenbus zijn gedeponeerd op 11 januari, dit zou omstreeks 13:00 zijn geweest. Mocht u de zending niet hebben ontvangen vraag ik u contact op te nemen via de onderstaand genoemde link.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Dewika82
Datum
Uiteindelijke oplossing
Zelf 2 keren met klantenservice gebeld. Er toen een zoekopdracht aangemaakt. Bleek dst mijn pakketje onterecht een herstel/retoursticker opgeplakt had gekregen. Zodoende blijven hangen in het systeem. Niet eens een poging om te bezorgen. Wellicht uit een kratje gevallen en heeft men de moeite niet genomen om het pakketje her te sorteren. Nalatigheid dus. Pas nadat ik 2 keren had gebeld en 2 verschillende antwoorden heb gekregen is POST NL.moeite gaan doen. Erg jammer!
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen