Klacht POSTNL: ik will mijn geld terug

Klachtnummer
# 420833
Gebruiker
Sunnycohen@1345
Datum
3 reacties

Details

De klacht

De klacht
Ik heb een pakket verstuurd naar mijn vriend in Thailand en krijg het retour omdat er een spuitbus in zou zitten. Dit is pertinent niet waar. Het pakket bevat naast wat snoepgoed en chocolade, . Al vele malen heb ik een gelijk pakket naar haar verstuurd ook toen ze nog in China woonde. Nooit een probleem gehad en nu krijg ik het retour. Ik heb wel 60,80 betaald voor de verzending. Ik wil mijn geld terug en en bewijs van de douane dat er wel een spuitbus in zou zitten Ik heb hier bij post nl al om gevraagd maar ze zeggen mij dit niet te kunnen geven. Nogmaals, ik vind dit een zeer vreemde zaak en wil mijn geld terug.

De oplossing

mijn geld terug gaven.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over uw pakketje die u retour heeft gekregen omdat er een spuitbus in zou zitten. U geeft echter aan dat dit niet het geval is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik wil graag meekijken naar de situatie, echter wordt er in mijn systeem aangegeven bij deze Track en Trace-code dat de zending op de 27e is verzonden naar het land van bestemming. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Wanneer heeft u de zending precies retour ontvangen?
    - Zat hier toevallig een andere Track en Trace-code op? Zo ja, zou u die willen geven?
    - Wat is uw e-mailadres?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé)reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Sunnycohen@1345
    Datum
    om 30 januari zending was retour.
    mijne e mailadres is sasancohen@yahoo.com
    in een foto u kunt inhoud van pakket zien en er is geen spuit.
    en pakket was helemaal beschadigd.
    ik heb ook round 4 euro betalde for dose dat betekend round 65 euros.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie en aanvullende informatie. Ik vind het erg spijtig dat u het pakket retour heeft ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

    Als de reden van retour sturen naar uw mening niet juist is, dan kunnen we een onderzoek instellen. Ik stuur u per post een navraagformulier om dit te laten onderzoeken. U krijgt deze binnen 2 werkdagen via briefpost.

    Ik adviseer u het formulier volledig (ook de achterkant) en zorgvuldig in te vullen: vermeld altijd de inhoud, de barcode, het adres van de geadresseerde en doe dit in het Nederlands of Engels. Stuur voor zendingen met extra aanvullende service (aangetekende pakketten of pakketten met verzekerservice) een kopie van het verzendbewijs mee.

    Stuur het formulier (met een kopie van het originele verzendbewijs) op naar:

    PostNL Klantenservice
    Antwoordnummer 60417
    8900 KS Leeuwarden
    Een postzegel is niet nodig.

    U ontvangt binnen 12 werkdagen een ontvangstbevestiging en wij informeren u schriftelijk over de uitkomst.
    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen