Klacht POSTNL: In 1 woord gewoon SLECHT

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 356385
Gebruiker
Steve
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Aangezien ik onlangs ben verhuist, heb ik gebruik gemaakt van de verhuisservice van postnl. Ik heb hier € 40,00 voor moeten betalen. Nu blijkt dat slechts enkele poststukken door postnl zijn doorgestuurd naar mijn nieuwe adres. Post van de belastingdienst ben ik misgelopen, waardoor er nu een dwangbevel boven mijn hoofd hangt.

Reguliere post komt al vaak niet aan, maar als de post waar ik verhuisservice voor heb ook niet aankomt, weet ik het ook niet meer...

Gewenste oplossing

Ik wil de kosten voor de verhuisservice terug aangezien postnl zich niet aan hun deel van het contract hebben gehouden (ik heb bewijs dat post bij mijn oude huis is afgegeven). Daarnaast wil ik een schriftelijke bevestiging van het feit dat de post door een fout van postnl niet in mijn bezit was, zodat ik deze aan de belastingdienst kan overhandigen en hopelijk € 480 aan dwangbevel kosten in mindering gebracht krijg. Mocht dit niet lukken, zal ik postnl aansprakelijk stellen voor deze kosten.
Geboden oplossing
De geboden oplossing is onzin en klopt voor geen meter! Als jullie de eigen producten niet kennen, wordt het erg lastig voor mij als klant om nog iets te kunnen hierin! IK WIL MIJN GELD TERUG AANGEZIEN JULLIE DE DIENST NIET HEBBEN GELEVERD EN EEN BEWIJS DAT JULLIE DE DIENST NIET HEBBEN GELEVERD ZODAT IK BIJ DE BELASTINGDIENST DE ZOOI KAN OPLOSSEN WELKE JULLIE HEBBEN VEROORZAAKT. NEEM JULLIE VERANTWOORDELIJKHEID!!!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de verhuisservice die u heeft aangevraagd. Er zouden meerdere poststukken niet zijn doorgestuurd. Ik kan me voorstellen dat u daar niet blij mee bent en het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik wil graag voor u nagaan wat ik hierin kan betekenen. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - U gaf aan dat de post van de Belastingdienst niet was aangekomen. Weet u wel zeker dat dit via ons is verzonden? Dit vraag ik zo specifiek omdat er ook post via andere bedrijven wordt bezorgd en brieven van de Belastingdienst vallen hier ook vaak onder. Mocht je dit niet zeker weten, kunt u dat het beste bij de afzender navragen.
    - Als het wel via ons is verzonden, kunt u dan aangeven wanneer het was verzonden en op welke naam dit stond?
    - Is er meer post niet doorgestuurd? Zo ja, om welke poststukken gaat dat precies, wanneer zijn deze verzonden en op welke naam stond dit?
    - Uw e-mailadres.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Steve
    Datum
    Beste PostNL Klantenservice,

    Ik heb even gecontroleerd of de post via jullie is verzonden, en kom tot de conclusie dat een deel van de post inderdaad door een ander post bedrijf is bezorgd. Deze post kan ik in dit geval niemand verwijten.

    Echter, op de enveloppen van de Belastingdienst staat port betaald. Deze post is dus wel degelijk door jullie bezorgd. Deze post is verzonden binnen de termijn waar de doorstuurservice actief was, namelijk 10 december 2018, en was gericht aan mij, de naam waarvoor de doorstuurservice is afgesloten.

    Ik zal de persoonlijke informatie middels een persoonlijk bericht met u delen.

    Met vriendelijke groet,


    Steve K.
  3. Auteur
    Steve
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/ mevrouw,

    Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Uit uw bericht moet ik echter opmaken dat deze post van de Belastingdienst ook niet via ons is verzonden. Graag wil ik dit toelichten.

    De belastingdienst maakt veel gebruik van een andere bezorgdienst. Wanneer het via ons is verzonden staat de melding “PostNL Port betaald” op de post en als het via een andere postbezorger is verzonden enkel ”Port betaald”. Ik kan in dit geval geen verdere actie voor u ondernemen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen