Opgelost door POSTNL: In belangrijke mate afwijken van het net gegeven tijdvenster.

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 487546
Gebruiker
N.H.M. Azink
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Postnl heeft een pakket een half uur eerder bezorgd dan in het tijdvenster aangegeven. Het tijdvenster had ik vlak daarvoor nog bekeken op wijzigingen. Daardoor heb ik de bezorger gemist. Het gaat om een zwaar pakket dat nu opgehaald moet worden bij een Postnl punt. Enige reactie van Postnl: excuses, we spreken de bezorger er op aan en het versturen van 2 enquêtes over de service! Geen oplossing voor de klant, u dient er zelf te zorgen dat u het ophaalt. Nog geadviseerd om voortaan in de track en trace duidelijk te vermelden dat er in belangrijke mate afgeweken kan worden van het tijdvenster. En dan bedoel ik voornamelijk eerdere bezorging. Of verlangt Postnl van haar klanten dat ze de hele dag thuis blijven?

De oplossing

Postnl gaat toch niets doen voor de klant. Mijn eis is dat bij de tijdvensters in track en trace vermeld wordt dat er in belangrijke mate afgeweken kan worden van deze tijden. En dan bedoel ik niet vertragingen maar het risico op eerdere levering.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de Track & Trace. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Logisch dat u graag een zo specifiek mogelijk en kloppend tijdvak wilt ontvangen. De Track & Trace toont altijd een indicatie, waardoor de daadwerkelijke bezorging hiervan af kan wijken. Uiteraard wordt de Track & Trace zo kloppend mogelijk gemaakt, maar er kan geen belofte worden gemaakt. Zodra de Track & Trace aangeeft dat de bezorger onderweg is, kunt u deze verwachten.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
N.H.M. Azink
Datum
Uiteindelijke oplossing
Postnl licht toe dat : De Track & Trace toont altijd een indicatie, waardoor de daadwerkelijke bezorging hiervan af kan wijken. Uiteraard wordt de Track & Trace zo kloppend mogelijk gemaakt, maar er kan geen belofte worden gemaakt. Zodra de Track & Trace aangeeft dat de bezorger onderweg is, kunt u deze verwachten. " Mijn conclusie: als je zeker wilt weten dat je thuis bent als de bezorger komt, dien je al zeker 2 uur van te voren thuis te zijn. Dit is niet echt klantvriendelijk en wordt ook niet in de track & trace toegelicht. Mijn belofte aan Postnl: ik zal geen gebruik meer maken van de bezorgdienst van Postnl.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen