Klacht POSTNL: In nog geen 4 weken tijd komen 4 pakketjes helemaal niet of veel te laat aan. Schande!

Klachtnummer
# 470255
Gebruiker
Gebruiker1597312589
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In nog geen 4 weken tijd is er met 4 pakketjes wel iets misgegaan. De eerste twee zijn direct naar een PostNL locatie verstuurd met een bericht (we hebben je gemist). Dat is vreemd want ik was gewoon thuis. Het 3de pakketje zou op een zondag worden bezorgd (daar heb ik overigens extra voor betaald), niks ontvangen en in de PostNL app geen info. Gisteren zou er een pakketje bezorgd worden maar volgens PostNL hebben ze het niet gered om deze optijd te bezorgen. Verder in de app van PostNL geen informatie, ook vandaag geen extra informatie. Net heb ik via de klantenservice gehoord dat het nog twee werkdagen gaat duren. Ik begrijp niet dat webwinkels mogen beloven dat je iets de volgende dag binnen hebt, terwijl PostNL niks optijd kan bezorgen.

4 pakketjes in 4 weken tijd is schandalig. Leuk kan de topman van PostNL later in de media weer gaan verkondigen dat het allemaal wel meevalt en dat het percentage pakketjes waar iets mis mee gaat heel laag is. 4 uit 4 vind ik idioot.

De oplossing

Ik wil dat PostNL klachten een keer serieus gaat nemen, i.p.v. iedereen af te wimpelen met steeds hetzelfde antwoord en tegelijk echt nergens verantwoordelijkheid voor te nemen. Een keer een ander antwoord dan 'oh ik snap dat dit vervelend is'. Daar hebben wij namelijk niks aan.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakketten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Mijn excuses dat u dit pakket tot op heden niet heeft ontvangen en dat bij eerdere pakketten de bezorging niet correct is verlopen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Ik zie dat het pakket nog verwerkt en gesorteerd moet worden. Mocht dit pakket uiterlijk 17 augustus nog niet zijn afgeleverd, dan adviseer ik u om dit te melden bij de afzender, daar heeft u een overeenkomst mee. De afzender is onze opdrachtgever en kan via ons een onderzoek laten instellen wanneer een pakket te lang onderweg is.

    Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er een klacht is ingediend over het feit dat een van de eerdere pakketten niet bij u is aangeboden en dit is inmiddels besproken met de chauffeur. Ik hoop dat dit nu verder weer correct zal gaan verlopen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen