Klacht POSTNL: Incassokosten door ten onrechte inschakelen van incassobureau

Jan8888

Ik moet ten onrechte €40,- incassokosten betalen aan een incassobureau.
PostNL stuurde de factuur van de postbus naar mijn postbus. Ik kwam echter niet meer bij deze postbus omdat ik geen post meer daar ontving,
PostNL had de factuur naar mijn huisadres kunnen sturen, dan had ik gelijk betaald.
Het incassofactuur stuurde de factuur wel naar mijn huisadres en niet naar de postbus.
Ik ben van mening dat PostNL de factuur eerst naar mijn huisadres had moeten sturen alvorens een incassobureau in te schakelen. Waarom stuurt PostNL de factuur niet naar mijn huisadres ( zelfs bij een laatste poging niet om het het geld te innen ) en stuurt het incassobureau wel rechtstreeks de factuur naar het huisadres en niet naar de postbus?
Ik verzoek dan ook om kwijtschelding van € 40,- incassokosten.

Kwijtschelding van de incassokosten van € 40,-

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over [de bezorging van uw pot. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

We moeten echter bezorgen op het adres dat bij ons in het systeem staat, mocht dit de postbus zijn dan bezorgen wij het daar. Welk adres stond er vermeld op deze brief? Daarnaast kunt u hiervoor het beste contact opnemen met de afzender, die kan hier mogelijk ook als opdrachtgever een melding van maken.

Jan8888
    Men lost mijn klacht niet op. Geeft ook geen antwoord op mijn vraag. Verwijst naar een ander. Een algemene antwoord en niet specifiek aan mij gericht.
    Jan8888
    Als adres stond op deze brief van het incasso bureau: Charlotte de Bourbonstraat 6 te Pijnacker
    Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Ik snap inderdaad dat het niet fijn is dat uw post bij de postbus af was geleverd. Had u misschien een doorzendservice bij ons naar deze postbus? Als dit inderdaad geval is heeft u dan misschien het ordernummer van deze service. Krijgt u nog steeds post bezorgd dat naar uw normale adres was geadresseerd in uw postbus?

Jan8888
    Ik verwacht dat een nota van PostNL eerst aangeboden wordt bij mijn huisadres alvorens een incassobureau wordt ingeschakeld. Het incassobureau stuurt wel direct de nota naar mijn huisadres. Waarom stuurt PostNL de nota alleen naar mijn postbus en het incassobureau de nota direct naar mijn huisadres? Ik kwam zelden bij mijn postbus. Doordat het incassobureau de nota wel naar mijn huisadres stuurde, was ik gelijk op de hoogte. Nu door inschakeling van een incassobureau ben ik wel € 40,- extra incassokosten kwijt. Ik verzoek u om kwijtschelding van deze € 40,- incassokosten.
    Het postbusnummer is 152, 2650 AD Berkel & Rodenrijs.

Groetjes

C. Kerklaam
    Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Aangezien dit over een postbus gaat, moet ik u naar onze Zakelijke afdeling door verwijzen. Zij kunnen u hier verder over informeren. U kunt de collega’s bereiken via https://www.postnl.nl/klantenservice/zakelijk.