Klacht POSTNL: Incassokosten door ten onrechte inschakelen van incassobureau

Klachtnummer
# 414325
Gebruiker
Jan8888
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik moet ten onrechte €40,- incassokosten betalen aan een incassobureau.
PostNL stuurde de factuur van de postbus naar mijn postbus. Ik kwam echter niet meer bij deze postbus omdat ik geen post meer daar ontving,
PostNL had de factuur naar mijn huisadres kunnen sturen, dan had ik gelijk betaald.
Het incassofactuur stuurde de factuur wel naar mijn huisadres en niet naar de postbus.
Ik ben van mening dat PostNL de factuur eerst naar mijn huisadres had moeten sturen alvorens een incassobureau in te schakelen. Waarom stuurt PostNL de factuur niet naar mijn huisadres ( zelfs bij een laatste poging niet om het het geld te innen ) en stuurt het incassobureau wel rechtstreeks de factuur naar het huisadres en niet naar de postbus?
Ik verzoek dan ook om kwijtschelding van € 40,- incassokosten.

De oplossing

Kwijtschelding van de incassokosten van € 40,-

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over [de bezorging van uw pot. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    We moeten echter bezorgen op het adres dat bij ons in het systeem staat, mocht dit de postbus zijn dan bezorgen wij het daar. Welk adres stond er vermeld op deze brief? Daarnaast kunt u hiervoor het beste contact opnemen met de afzender, die kan hier mogelijk ook als opdrachtgever een melding van maken.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Jan8888
    Datum
    Men lost mijn klacht niet op. Geeft ook geen antwoord op mijn vraag. Verwijst naar een ander. Een algemene antwoord en niet specifiek aan mij gericht.
  3. Auteur
    Jan8888
    Datum
    Als adres stond op deze brief van het incasso bureau: Charlotte de Bourbonstraat 6 te Pijnacker
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie. Ik snap inderdaad dat het niet fijn is dat uw post bij de postbus af was geleverd. Had u misschien een doorzendservice bij ons naar deze postbus? Als dit inderdaad geval is heeft u dan misschien het ordernummer van deze service. Krijgt u nog steeds post bezorgd dat naar uw normale adres was geadresseerd in uw postbus?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  5. Auteur
    Jan8888
    Datum
    Ik verwacht dat een nota van PostNL eerst aangeboden wordt bij mijn huisadres alvorens een incassobureau wordt ingeschakeld. Het incassobureau stuurt wel direct de nota naar mijn huisadres. Waarom stuurt PostNL de nota alleen naar mijn postbus en het incassobureau de nota direct naar mijn huisadres? Ik kwam zelden bij mijn postbus. Doordat het incassobureau de nota wel naar mijn huisadres stuurde, was ik gelijk op de hoogte. Nu door inschakeling van een incassobureau ben ik wel € 40,- extra incassokosten kwijt. Ik verzoek u om kwijtschelding van deze € 40,- incassokosten.
    Het postbusnummer is 152, 2650 AD Berkel & Rodenrijs.

    Groetjes

    C. Kerklaam
  6. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie. Aangezien dit over een postbus gaat, moet ik u naar onze Zakelijke afdeling door verwijzen. Zij kunnen u hier verder over informeren. U kunt de collega’s bereiken via https://www.postnl.nl/klantenservice/zakelijk.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen