Klacht POSTNL: Incompetente postbezorger

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 195016
Gebruiker
mevr Siem
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Vandaag zou de bezorger een poststuk aanbieden waarover douanekosten verschuldigd zijn. Ik heb ruim 3 uur op hem gewacht. De bezorger zou uiterlijk 15.00 uur langskomen. Om 16.30 uur stopte hij met de bestelbus voor onze deur. Ik wachtte achter de deur tot hij zou aanbellen. Even later hoor ik hem weer wegrijden (zonder aangebeld te hebben) en lees ik via de Track&Trace gegevens dat ik het poststuk morgen zelf op het POST.nl punt mag komen afhalen! Hij was al anderhalf uur te laat en heeft niet meer de moeite genomen om aan te bellen. Ik heb voor niets thuis zitten wachten.

Gewenste oplossing

Er is geen oplossing meer mogelijk. Ik moet morgen zelf het pakje gaan ophalen. Dit kost mij extra tijd en moeite. Ik meld deze klacht voor het archief van de Consumentenbond.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Siem,

    Uit uw bericht begrijp ik dat de bezorger niet bij u heeft aangebeld om uw zending te bezorgen. Ook begrijp ik dat de bezorger via het track&trace-systeem heeft aangegeven wel degelijk een bezorgpoging te hebben gedaan. U geeft aan hier al contact over te hebben gehad, en dat u dit bericht hier enkel plaatst voor het archief van de Consumentenbond.

    Excuses voor de incorrecte handeling van de bezorger. Ik heb het met u gevoerde chatgesprek en de geregistreerde klacht teruggevonden, en neem uw bericht hier ter kennisgeving aan.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Marilyn
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    mevr Siem
    Datum
    Goed dat er een klacht is opgemaakt tegen de bezorger. Maar in feite heeft de klant hier weinig aan. Die moet alsnog zelf naar het postkantoor. Weg gemak van thuisbezorging. Het zou echte klantenservice zijn als het poststuk gewoon nog een keer in de bezorgronde kon worden opgenomen. Maar dat is logistiek te lastig, denk ik. Ik vind dat postbezorgers die zich er zo makkelijk vanaf maken een reden geven tot ontslag. Het is een vorm van werkweigering en slechte uitvoering van de dienstverlening.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen