Klacht POSTNL: Indicatietijden kloppen niet

Klachtnummer
# 309684
Gebruiker
Mitdek
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb 2 keer artikelen besteld via Bol.com waarbij PostNL de transporteur is. Ik kreeg een indicatie dat het bezorgd zou worden tussen 8 uur en half 11 in de ochtend. Na bellen met PostNL om 14:00 uur werd mij vertelt dat hij in de buurt zou zijn dus elk moment kon aankomen. Prima. Na lang wachten kwam hij pas kwart voor 6 rond het avondeten terwijl hij in de ochtend zou komen. Ik vroeg aan de bezorger: Waarom ben je zo laat want PostNL heeft mij een andere tijd doorgegeven. Hij liet toen zijn scanner zien en daar stond op dat hij tussen 15 uur en 17 uur mocht bezorger bij mijn adres. Dan alsnog is hij 3 kwartier te laat. Die tijden van jullie klopt totaal niet. Ik vind dit een hele slechte service en daarbij is het niet 1 keer gebeurd maar zoals ik al zei had ik in 2 dagen tijd 2 artikelen besteld op verschillende dagen. Allebei heb ik een indicatie gekregen wat totaal niet klopt met de bezorgtijd. Andere keer werd mijn een indicatie gegeven tussen 14 uur en 16 uur en vervolgens kwam de bezorger al om half 9 in de ochtend! Jullie moeten echt wat doen aan jullie indicaties want dit slaat helemaal nergens op. Geef dan helemaal geen tijd op want mensen houden rekening hiermee en het is niet de bedoeling dat de bezorger zelf bepaalt wanneer hij het bezorgd.
Wat gaan jullie hier aan doen want dit is echt absurd...

De oplossing

Betere indicatie van tijden doorgeven aan de klant want het klopt totaal niet.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Dek,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht op deze website. Het spijt me heel erg om te vernemen dat uw pakketten niet binnen het tijdvak zijn aangeboden. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Graag geef ik u een toelichting.

    Wij kunnen het tijdvak nooit helemaal garanderen dit is een indicatie en het kan gebeuren dat een chauffeur door omstandigheden eerder of later is. Wanneer een bezorger later is dan komt er een melding in track en trace te staan. Uiteraard wordt hier achter de schermen naar gekeken om het tijdvak in de toekomst beter weer te kunnen geven.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Dek,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht op deze website. Het spijt me heel erg om te vernemen dat uw pakketten niet binnen het tijdvak zijn aangeboden. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Graag geef ik u een toelichting.

    Wij kunnen het tijdvak nooit helemaal garanderen dit is een indicatie en het kan gebeuren dat een chauffeur door omstandigheden eerder of later is. Wanneer een bezorger later is dan komt er een melding in track en trace te staan. Uiteraard wordt hier achter de schermen naar gekeken om het tijdvak in de toekomst beter weer te kunnen geven.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen