Klacht POSTNL: Inhoud enveloppe ontfermd door bezorger

SDresia

Tot mijn grote schrik vandaag moeten constateren dat een enveloppe, waar een huissleutel in zat, geopend werd en de sleutel ontfermd.
De enveloppe had een scheurtje, net groot genoeg voor de sleutel in de hoek.

Nu mag ik dus mijn sloten vervangen :(.

Een onderzoek naar de dader, excuses en het vergoeden van de slotenmaker

Geachte mevrouw Dresia,Bedankt voor uw melding op Klachtkompas. U geeft aan dat u een envelop zonder inhoud is aangekomen. Ik kan mij voorstellen dat dit heel teleurstellend voor u is en bied u dan ook mijn welgemeende excuses aan. Wij gaan met een zo groot mogelijke zorg om met de post en ik kan me voorstellen dat u niet blij bent dat het anders is gelopen. Als een beschadigde postzending wordt aangetroffen, zal deze voorzien worden van een excuusbrief. In uw geval was de beschadig niet vanaf de buitenzijde zichtbaar en heeft de medewerker daarop geen actie kunnen ondernemen. Ik heb inmiddels uw klacht doorgegeven aan de verantwoordelijke leidinggevende. Deze zal de medewerker hier op aanspreken. Helaas kan ik niet voor u achterhalen wat er mis is gegaan. Uw post is verstuurd zonder een verzekering tegen schade of vermissing. Daarom kan ik de schade niet vergoeden. Hiervoor verwijs ik u graag weer door naar de afzender. Met vriendelijke groet,Syke
    SDresia
    De sleutel was goed ingepakt verzonden en is of ontfermd of kwijt geraakt in het sorteerproces. Vervolgens word een lege en duidelijk beschadigde enveloppe bezorgd zonder enig verder bericht. Nu heb ik gelukkig kunnen regelen met de woningbouw dat hun de kosten overnemen (na de slechte afhandeling van PostNL voorgelegd te hebben). Desalniettemin vind ik dit een zwakke afhandeling van PostNL. Jammer dit.