Klacht POSTNL: Inhoud pakket beschadigd (gebroken) aangekomen

Goedemorgen,

Ik heb afgelopen woensdag via PostNL een pakket verzonden binnen Nederland. De inhoud hiervan is donderdag beschadigd aangekomen bij de ontvanger. De inhoud was verpakt in een ruime en dikke kartonnen doos (1cm dik), met daarin nog een laag karton, schuimrubber en plastic vulling. De inhoud lag klem en had demping door het schuimrubber en plastic, dit heeft de ontvanger ook aangegeven na het uitpakken.

Ik kan dan ook niet anders dan constateren dat er onvoorzichtig met het pakket is omgegaan, dan wel dat het pakket onderweg gevallen is. Contact met de klantenservice leverde mij op dat er geen aanspraak op vergoeding gemaakt kan worden. Dit is totaal niet in het belang van de gedupeerde ontvanger, noch in het belang van mij als verzender. Bij PostNL is het pakket onjuist behandeld, maar wij zitten vervolgens met het probleem.

Mijn vraag is dan ook hoe goed de dienstverlening van PostNL is geweest en of een vergoeding niet gepast is gezien de omstandigheden.

Mvg.

Terugstorting van de waarde van het product inclusief verzendkosten. De ontvanger heeft €130,- betaald voor het product. Zij zijn in dit geval de gedupeerde, ik neem de verantwoordelijkheid om dit probleem opgelost te krijgen. Zowel ik als de ontvanger zijn door deze situatie zeer teleurgesteld in de dienstverlening van PostNL.

Geachte heer Sikkenga,Ik vind het erg vervelend dat uw zending beschadigd is aangekomen bij de ontvanger. Mijn excuses hiervoor.PostNL Pakketten gaat zo zorgvuldig mogelijk om met uw bezittingen. Helaas is er altijd kans op beschadiging tijdens het transport. Omdat u het pakket onverzekerd heeft verzonden, heeft u helaas geen recht op schadevergoeding van PostNL. Ik heb uw klacht wel geregistreerd. De collega’s van onze postkantoren informeren u graag over het verzekeren van uw zendingen. Als u er voor kiest om uw zending via PostNL te verzekeren, dan wordt eventuele schade vergoed.Met vriendelijke groet,Wendy
    Klantenservice PostNL
    AuSi
    Wat jullie hiermee eigenlijk doen is de optie 'standaard verzenden' declasseren tot een 'het maakt niet uit hoe het pakket aankomt' optie. Immers, wat is nou nog het voordeel van standaard verzenden? Ik vertrouw een pakket aan uw bedrijf toe en verwacht dan ook dat de inhoud goed aankomt.Daarnaast was de verpakking nog onbeschadigd, alleen de inhoud was kapot. Wanneer ik het pakket verzekerd verzonden had, had ik in dat geval nog geen vergoeding gekregen volgens de kleine lettertjes.
    Geachte heer Sikkenga,Als het pakket verzekerd verzonden was, had u uiteraard wel recht op de schadevergoeding. Tevens als de verpakking van het pakket niet beschadigd is maar de inhoud wel. Zoals mijn collega u aangaf, kunnen mijn collega’s van onze postkantoren u verder informeren over het verzekerd versturen van uw pakketten. Excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Mina
    Klantenservice PostNL
    AuSi
    Spijtig, maar helaas. Jullie zijn een klant kwijt.