Klacht POSTNL: Inhoud pakket gestolen

R.J.A. Oosterhout

Op 24-05-2013 heb ik via een postagentschap in het dorp mijn gsm naar een site gestuurd, waar je geld voor je oude mobiel terug krijgt. Het pakket is met post.nl naar deze site verzonden. Een paar dagen later kreeg ik echter bericht met foto's van de site dat het pakketje leeg was aangekomen. Het pakket was vakkundig onder de barcode sticker opengesneden, en de inhoud verwijderd waarna de sticker weer terug was geplakt. Als reactie op de klacht krijg ik de mededeling dat de ontvanger van het pakket maar een klacht moet weg leggen bij post.nl omdat zij met een antwoordnummer de opdrachtgever zijn van post.nl. Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik ben mijn mobiel en geld kwijt. Op de foto's die ik heb is duidelijk te zien dat de persoon die het toestel heeft weggehaald, dit vaker heeft gedaan. Vorige week dinsdag is er toevallig van T-mobile uit een nieuwe SIM-kaart naar mijn vrouw gestuurd, deze is ook nooit aangekomen. Er is dus structureel iets mis in een van de distributiecentra.

Ik zou uiteraard graag de geleden schade van 70 euro vergoed hebben.
Ook zou ik graag zien dat er door Post.nl een onderzoek ingesteld wordt bij de betreffende distributiecentra, hier lopen blijkbaar mensen met losse vingertjes rond. Om voor mijn gevoel in ieder geval iets gedaan te hebben heb ik zelf in ieder geval al aangifte gedaan van diefstal, ik hoop dat post.nl ook verdere actie onderneemt.

Geachte R.J.A. Oosterhout,Hartelijk dank voor uw melding.Spijtig om te vernemen dat de zending niet in goede staat is ontvangen.Uit onze systemen maak ik op dat de geadresseerde inderdaad een onderzoek bij onze zakelijke markt is gestart.Bij de gekozen verzendwijze is het inderdaad zo dat de geadresseerde voor PostNL de reclamerende partij is in deze omdat deze de kosten voor het antwoordnummer betaald.U maakt afspraken met de geadresseerde over de verzending en de geadresseerde heeft met onze zakelijke markt afspraken gemaakt over de voorwaarden van het gebruik van een antwoordnummer.Daar de gekozen verzendwijze niet voorziet in een eventuele schadevergoeding bij vermissing en of beschadiging kunnen wij u, nog de geadresseerde, een vergoeding aan bieden.Elke melding die onze systemen wordt geplaatst wordt meegenomen in het verbeteringsproces van onze services.Helaas kunnen wij in deze niets voor u betekenen.Met vriendelijke groet,Frouktje
    R.J.A. Oosterhout
    Voor de tweede maal wordt het verhaal nu verdraaid naar een zending die "niet in goede staat is ontvangen". Ik heb foto's van de ontvanger gehad van het pakket, de inhoud is er gewoon vakkundig uit gesneden, dus keiharde diefstal. Dat er om de hete brei heen wordt gedraaid terwijl er een structureel probleem is met diefstal (zie andere klachten) vind ik betreurenswaardig. Graag zou ik zien dat er actie wordt ondernomen om de diefstal aan te pakken, ipv een notering in een "verbeterproces".
    Geachte R.J.A. Oosterhout, Zoals mijn collega reeds heeft aangegeven, wordt natuurlijk gekeken naar hoe wij dit soort incidenten kunnen voorkomen. Wij betreuren het feit dat de zending zonder inhoud bij de geadreseerde is aangekomen, maar voor een verdere afhandeling zal de geadresseerde moeten reclameren.
    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Iteke