Klacht POSTNL: Inhoud pakket onherstelbaar beschadigd!

H. van Uden

Op 8-11-2015 heb ik een klacht verstuurd betreffende een setje luidsprekerstandaards dat door mij via Marktplaats verkocht is en onherstelbaar beschadigd is aangekomen bij de ontvanger. Het setje was door mij deugdelijk verpakt, maar er is tijdens transport zeer slecht mee omgesprongen. Op 10-11-2015 kreeg ik als antwoord dat ik mijn pakket had moeten verzekeren, waarop ik geantwoord heb dat ik hier niet mee eens ben. Op 17-11-2015 kreeg ik wederom hetzelfde antwoord.
Een vervoersbedrijf dient zijn verantwoording te nemen, als er iets misgaat. Ik heb het setje verkocht voor € 31,00 inclusief verzendkosten (€ 13,25). Hierdoor heb ik slechts € 17,75 overgehouden, terwijl het artikel veel meer waard is. Tot overmaat van ramp wil de ontvanger nu zijn geld terug. Bovendien heeft de medewerkster van PostNL mij er niet op gewezen dat slechts bij een verzekerd pakket een schadevergoeding geldt.

Ik wil € 31,00 van u ontvangen, zodat ik de ontvanger kan compenseren. Dan is hij in ieder geval tevreden. Mij heeft het dan niets opgeleverd, maar in ieder geval wel een goed gevoel.

Geachte heer van Uden,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending beschadigd is aangekomen bij de ontvanger. Ik vind dit zeer spijtig te vernemen en bied hiervoor mijn excuses aan.

Helaas is uw zending als een standaard zending van €6,95. Met een standaard pakket kunt u uw pakket volgen maar is er verder geen verzekering op afgesloten. Een aangetekende zending kost €8,60 en is verzekerd tot €500 en een verzekerde zending tot €5500.

Ik snap dat het erg frustrerend is maar uw zending is helaas niet verstuurd met een verzekering. En hierdoor is er geen vergoeding mogelijk. De exacte kosten voor het versturen van een pakket vindt u op onze website: http://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/tarieven/?country=nl

Lotte
    PostNL Klantenservice.
    H. van Uden
    Ik ontvang nu al drie keer achter elkaar hetzelfde (negatieve) antwoord! Dat is erg frustrerend, niet alleen voor mijzelf, maar nog meer voor de ontvanger. Hij krijgt, door schuld van de vervoerder (lees PostNL) een onbruikbaar artikel, waarvoor hij van tevoren betaald heeft en verwacht (terecht) zijn geld terug.
    PostNL moet haar verantwoordelijkheid nemen en de schade vergoeden! Als zij dit niet doet, schakel ik de Consumentbond in!!
    Geachte heer van Uden,

Ik snap dat u het niet eens bent met dit antwoord, en dat dit erg frustrerend voor u en de ontvanger moet zijn, maar ik kan hier helaas niets aan veranderen. Ik zie dat er een klacht geregistreerd is over deze beschadiging, maar omdat het pakket door u verzonden is zonder verzekering, komt u helaas niet in aanmerking voor een schade vergoeding. Mijn excuses voor het ongemak!

Sarah
    Helaas geeft POSTnl niet thuis. En dat voor € 31,00! nou nou