Klacht POSTNL: Inhoud postpakket verdwenen

sad Niet opgelost
Vraag#07

Mijn pakket is bezorgd zonder inhoud. De bezorger van Post NL belde aan, hij zag meteen dat er iemand thuis was en scande het pakket als afgeleverd. Mijn man nam het pakketje in ontvangst maar merkte meteen dat het wel erg licht aanvoelde. De doos was aan de onderkant open gescheurd, er zat niets in, alleen de noppenfolie. De bezorger nam het mee terug als geweigerd wegens beschadiging. Even later keerde hij terug; na overleg met zijn baas mocht hij het niet terug nemen omdat het als afgeleverd gescand was, we moesten maar een klacht indienen bij post nl. Dit is ook gebeurd, ook door de verzender, deze heeft ook aangifte gedaan. Het pakket is aangeboden en gefrankeerd met een gewicht van 321 gram en volgans Post NL woog het bij het verlaten van het depot nog 60 gram. Dan lijkt mij duidelijk dat de inhoud op het depot verdwenen moet zijn. Post NL zegt hier verder niets aan te kunnen doen omdat het pakket niet verzekerd was. Mij lijkt dat je een pakket verzekerd tegen ovoorziene schade en niet tegen moedwillige diefstal. Bij een normale behandeling door vervoerder had het pakketje deugdelijk afgeleverd kunnen wprden. Ik vind dat de vervoerder in gebreke is gebleven betreffende de behandeling van het aangebode poststuk. Wij hebben de verzender betaald voor de bestelling maar hebben door fouten bij de vervoerder niets ontvangen. Bovendien was het pakketje een aantal dagen zoek, volgens track en trace zou het geleverd moeten worden, dit is echter pas dagen later gebeurd. Ook dit vind ik erg vreemd.

Ik wil graag dat Post NL dit verder uit gaat zoeken en een duidelijke verklaring kan geven waar de inhoud van het pakket gebleven is. Ik eis een vergoeding van de schade, mocht de inhoud niet meer onbeschadigd terug te vinden zijn.

Geachte heer, mevrouw Janssen,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een beschadigd pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn oprechte excuses voor de bezorging van een beschadigd pakket. Ik begrijp dat u hierover ontstemd bent. PostNL Pakketten gaat zo zorgvuldig mogelijk om met uw bezittingen. Helaas is er altijd kans op beschadiging tijdens het transport. Hier staat namens u een klacht over geregistreerd bij PostNL. U ontvangt hier verder geen terugkoppeling op, maar wij gebruiken uw klacht om onze dienstverlening verbeteren. Helaas kan ik u geen vergoeding bieden. Alleen bij aangetekende/verzekerde pakketten komt de afzender in aanmerking voor een vergoeding. Daarom hoop ik dat u samen met de afzender tot een passende oplossing kan komen.

Vraag#07
Niets